STEEN 1 - ZUNDERT 1 (0 - 0)

zondag 25 september 2022, 14:30

v.v. Zundert Less is more

De kunst van het weglaten. Soms is iets met minder versieringen of toevoegingen mooier dan met de extra’s. Zo was het ook bij v.v. Zundert. Met één man minder op het veld kwam het tot de beste kansen.

Nadat Zundert 2 met 0-4 gewonnen had in Sint Jansteen ging met acht minuten vertraging ook de wedstrijd tussen de eerste teams van STEEN en Zundert van start. Zo’n eerste wedstrijd van het seizoen is altijd een beetje onwennig. Een beetje aftasten hoe de verhoudingen dit seizoen liggen.

Voor rust was het gelijk opgaand, waarbij STEEN de beste mogelijkheden kreeg, maar steeds Thomas als sta-in-de-weg trof. De eerste kansjes waren wel voor Zundert. Na 5 minuten stuurde Siemen Jacco met een mooie pass de diepte in. Het schot van Jacco mistte de kracht om de doelman te verrassen. Z’n tweede poging leverde meer gevaar op. Van rechts sneed hij naar binnen en schoot met links de bal op goal. Met veel moeite kon de doelman deze poging onschadelijk maken. Zo was de 0-0 ruststand dan ook een logische uitkomst. Zundert speelde best aardig.

Na rust werd een ander verhaal. Niet alleen door de drie wissels, maar ook qua kansen. Fabian, Wim en Stijn waren in het kleedlokaal achtergebleven, Rob, Karim en Menno kwamen in hun plaats in de ploeg. Dit leverde niet direct een andere spelbeeld op. STEEN en Zundert waren aan elkaar gewaagd, maar tot grote kansen leidde dit niet. Buiten een gele kaart voor Karim gebeurde er niet veel dat het vermelden waard is.

Een minuut op 20 voor tijd, ontbrandde de wedstrijd. Rob stuurde Siemen met een diepe bal op avontuur. Siemen speelde zich knap vrij en nam de doelman onder vuur. Met een fraaie redding kon de keeper ternauwernood z’n doel schoon houden. Dit was het startsein voor het slofoffensief.

Helaas kwam er door een tweede gele en dus rode kaart voor Karim een knik in de kabel. Joey Schijfs mocht z’n debuut maken en het middenveld in ondertal komen versterken. Een debutant met ervaring. Jacco ging naar de kant. Zundert kroop niet in z’n schulp met 10 man en zocht brutaal de aanval. Met een schot net over de kruising van Siemen op aangeven van Joey was er gelijk een goede mogelijkheid

Siemen schoot niet veel later na een steekballetje van Mike in het zijnet. En ook Lars zag op aangeven van Mike z’n poging niet in het net belanden. Zijn schot werd geblokt door een scherpe verdediger. Ook de laatste kans was voor Zundert. Uit een voorzet van Rob kopte Lars de bal richting de verre hoek waar deze kon worden weggewerkt door een verdediger. Zo bleef de score zoals hij bij aanvang van de wedstrijd was. 0-0. Zundert liet zien over een hecht collectief te beschikken. Er werd hard voor elkaar gewerkt. En ook conditioneel maakte Zundert zelfs met een man minder een betere indruk in de slotfase.

Een bijzondere vermelding willen we maken voor Ludwig die als “invalvlagger” twee uitstekende wedstrijden achter elkaar vlagde bij Zundert 1 en Zundert 2. Hiermee was hij duidelijk “the man of the weekend”. Zijn collega bij STEEN kan daar een voorbeeld aan nemen, want hij werd op advies van de scheidsrechter verzocht te wisselen. Toch wel een bijzondere noviteit in mijn periode van verslaglegging.

Door de inzet en verdedigende discipline kwam Zundert niet in de problemen. En aanvallend waren er voldoende mogelijkheden om de volle buit mee naar huis te nemen. Toch was de 0-0 score geen onlogische uitkomst van de wedstrijd.

Uit “de nul” en het puntje kan Zundert kracht halen voor de volgende wedstrijd, wanneer Philippine naar Zundert komt. Een lastige tegenstander voor Zundert, die wel met een driepunter aan de competitie begonnen is.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Stijn Geuke (W:Menno Schrauwen), Wim Kas (W: Karim Vriends), Thomas Kerstens, Tjeu van der Heijden, Olivier van Hassel, Lars van Elsacker, Fabian Nelemans (W: Rob Gommers), Siemen Boomaerts, Mike Daemen en Jacco de Bil (W: Joey Schijfs).

Wissels: Lars Vermeulen, Karim Vriends, Joey Schijfs, Rob Gommers en Menno Schrauwen.