STEEN 2 - Zundert 2 (0 - 4)

zondag 25 september 2022, 12:30

Nog een beetje roestig komt de verslaggeving van Zundert 2 op gang. Het team gaat proberen op de tweede dag van de werkweek de fans te informeren over de verrichten van de afgelopen zondag. Wellicht werkt de verslaggever van dienst parttime en is het verslag toch gewoon op tijd.. Maar hoe dan ook Zundert 2 was niet roestig, sterker nog het was een geoliede machine. Hierbij het verslag.

Zondag 25 september staat de eerste competitiewedstrijd voor ons tweede op het programma uit naar Zeeuws Vlaanderen naar Sint Jansteen.

Voor diegenen die op de zaterdagavond nog zijn gaan stappen was het een vroegertje, vertrek 10:15 uur vanuit ons mooie sportpark, aanvang wedstrijd 12:30 uur. Na een warming-up in het zonnetje fluit de scheids voor de aftrap. Ons 2e elftal is vanaf de start meteen de bovenliggende partij, al duurt het tot de 20e minuut voordat ons eerste competitiedoelpunt valt. Joey maakt meteen ook de mooiste van de dag, met links haalt hij uit in de verre hoek 0-1 en eigenlijk is daarmee het verzet gebroken, niet veel later maakt JO19 speler Sem van Elsacker  de 0-2.

Onze stand-in vlagger Ludwig van de Wouw moeten we natuurlijk even benoemen, maar feitelijk had hij thuis kunnen blijven, alles wat hij deed, zag de scheidsrechter anders, er was zelfs met de scheidsrechter discussie over het aantal wisselmomenten, maar goed Ludwig bedankt voor het vlaggen!

Wat ook niet lang op zich liet wachten is onze eerste gele kaart , deze komt op naam van onze Wessel, helaas wel voor praten tegen de scheidsrechter , dus dat wordt dobbelen Wessel!! 0-2 is ook onze ruststand. Na de rust komt ons tweede niet lekker uit de rust, Steen is eigenlijk de bovenliggende partij en zij krijgen dan ook veel kansen, zelfs een bal op de lat maar onze keeper Lars staat in alle gevallen goed opgesteld, zodat de nul behouden wordt. Na een opleving van Steen herpakken onze mannen zicht en ontstaan er weer kansen voor ons. Een kwartier voor het einde maakt Wessel de 0-3 en 12 minuten later zet Joey de 0-4 op het scoreboord, tevens eindstand.

Een prima begin van de competitie door onze mannen en wat een mooie basis is om op verder te borduren. Aanstaande zondag 12 uur thuis tegen Roosendaal, komt allen onze mannen aanmoedigen, Hup Zundert!