Steenbergen 1 - Zundert 1 (0 - 0)

zondag 10 november 2019, 14:30

Hoe onrechtvaardig voetbal soms kan zijn, bleek afgelopen zondag weer eens in het treffen tussen Steenbergen en Zundert. In een echte eenrichtingsverkeerwedstrijd, waarin Thomas nauwelijks in actie diende te komen, werden de punten na 90 minuten toch gedeeld.

Met dit gelijke spel, dat voelde als een nederlaag, blijft Zundert in de kop van de ranglijst. Sterker nog als het aanstaande zondag de inhaalwedstrijd tegen Hoeven winnend afsluit, legt Zundert beslag op de eerste periode. Dit zal overigens nog lastig genoeg zijn, in deze competitie waar iedereen van iedereen punten lijkt te kunnen pakken. Het verschil tussen de koploper en de nummer 11 op de ranglijst bedraagt nog steeds maar 5 punten.

Zundert begon overtuigend en drukte Steenbergen in de verdedigende stellingen. De ruimte in het verslag is te beperkt om alle kansen en mogelijkheden te beschrijven. Zundert speelde een prima eerste helft. Al in de begin fase had Zundert geen geluk toen een pegel van Tjeu uiteenspatte op de lat. Ook een schot van Tim E. had een beter lot verdiend, maar werd gekeerd door de doelman. Ook na een schot van Tim G. die de diepte ingestuurd was door Fabian werd een prooi voor de doelman die hierbij z’n voet moest inzetten. Vlak voor rust gingen de handen van de roodzwarte supporters al de lucht in, toen Mike de bal richting de bovenhoek stuurde na een mooie combinatie met Olivier. Echter ook hier had de keeper een antwoord op.

Na de rust met Rob G. voor Steven veranderde het spelbeeld niet. Zundert viel aan, Steenbergen hield tegen. Sebastiaan viel in voor de geblesseerde Wim. Zundert bleef op zoek naar de voorsprong, maar vond steeds een tegenstander als hinderlijke sta-in-de-weg. In deze periode werd Zundert ook wat moedeloos en waren grote kansen niet te noteren, buiten een kopballetje van Dennis na een vrije trap van Fabian.

Dit waren ook de hoofdrolspelers bij de drie kansen die nog volgde. Fabian in de rol van aangever en Dennis als stormram voor de goal. Paal, doelman en net naast waren het resultaat van deze pogingen. Het gewenste doelpunt bleek uit. Ook de ontelbare corners hadden geen positief effect op de score. Zundert moest het na de pauze overigens vooral hebben van standaardsituaties. Het spelniveau van de eerste helft werd niet meer behaald.

Vaak moet je in dit soort wedstrijden dan beducht zijn op een counter of tegentreffer, maar dit zat er nooit echt in. De achterhoede van Zundert werd nauwelijks getest en bleef hiermee de minste gepasseerde defensie uit de derde klasse A.  Met overigens de komende tegenstander als tweede minst gepasseerde defensie. Het belooft dus een waar spektakel te worden komende zondag op sportpark de Wildert. Zundert kan met een overwinning de eerste periodetitel binnen halen. Kom onze jongens supporteren.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Thomas Kerstens, Dennis Verheijen, Wim Kas [W: Sebastiaan van Hassel], Steven Braspenning [W: Rob Gommers], Tjeu van der Heijden, Olivier van Hassel, Tim Goethals, Fabian Nelemans, Mike Daemen en Tim Englebert.

Wissels: Joep Jacobs, Menno Schrauwen, Sebastiaan van Hassel en Rob Gommers.