Steenbergen 2 - Zundert 2 (1 - 5)

zondag 1 december 2019, 19:30

Eenrichtingsverkeer in Steenbergen

Afgelopen zondag trad Zundert 2 aan in een uitwedstrijd tegen Steenbergen.

Nadat iedereen stipt op tijd om half 10 in de kantine was (unicum), volgde de bespreking onder leiding van Etienne. Na enkele tactische opmerkingen, werd duidelijk dat er met de volgende namen zou worden begonnen: Joep, Jelle, Kees, Mathijs, Sebastiaan, Rick, Danny, Karim, Sjoerd, Wessel en Nick. De mannen die vandaag de bank warm mochten houden waren Wouter, Harm, Joey en de lichtgeblesseerde Yannick.

Vanaf het eerste fluitsignaal waren de intenties van beide teams meteen duidelijk: beide ploegen wilde voetballen en Zundert pakte Steenbergen direct bij de keel door goed door te drukken. Na een aantal kleine kansjes die het net helaas niet lieten bollen, kwam er een reeks corners die hier wellicht verandering in zou brengen. De eerste corner van deze reeks werd krachtig op goal gekopt door Kees, maar tevergeefs door een speler van Steenbergen van de lijn gehaald. Een corner later was het wel raak: na een scrimmage voor de goal was het Jelle die binnen mocht werken. Het wonder van Steenbergen was geboren: Jelle en doelpunten maken is de laatste jaren namelijk geen goede match gebleken, maar dit keer kon hij de bal wel tegen de touwen werken: 0-1. Een paar tellen later was het Steenbergen dat in de aanval ging. Na een voorzet die in eerste instantie niet gevaarlijk leek, was het Mathijs die de bal ongelukkig over Joep werkte. Menig analist zou het eens zijn over de schoonheid van de treffer, maar helaas voor Zundert resulteerde dit in een gelijke stand op het scorebord: 1-1. Zundert liet zich niet van de wijs brengen en na goed doorkoppen van Wessel, werd Sjoerd gelanceerd. Nadat hij in eerste instantie de keeper op zijn weg trof, was het Karim die op de goede plek stond en attent kon profiteren: 1-2. Naarmate de wedstrijd vorderde werd het werd duidelijk dat Steenbergen vandaag niet op zijn sterkst was en dus was het aan Zundert om door te drukken, wat ook gebeurde. Net voor rust kreeg Wessel de bal aangespeeld op de rand van de 16 en met de wijze woorden van leider Toon in het achterhoofd, dacht hij niet na en haalde hij de trekker over. Normaal gesproken zijn de schoten van Wessel kiezelhard, alleen dit keer was dit niet het geval. In eerste instantie leek het schot dan ook niet goed genoeg, maar de keeper trad erg zwak op en stond verkeerd gepositioneerd: 1-3. Met deze tussenstand zocht Zundert de kleedkamer op om even op te warmen en gezien de afgelopen wedstrijden, voelde deze ruststand erg comfortabel aan.

Na de thee kwam Zundert met een ongewijzigd elftal de kleedkamer uit. Over het algemeen speelde de tweede helft zich volledig af op de helft van de blauw-witten. Nadat Sjoerd en Wessel nog dotten van kansen hadden gemist, was het opnieuw Jelle die zijn ‘kunststukje’ van eerder herhaalde. Sinterklaas kwam nogal vroeg dit jaar, want zijn tweede goal van de wedstrijd was identiek aan de eerste: opnieuw werd de bal na een corner via een scrimmage binnengelopen en was hij degene die het cadeautje uit mocht pakken: 1-4. Een paar minuten later wist de uitstekend in vorm verkerende Danny de bal na een vlot lopende aanval nog fraai binnen te schieten en hiermee tekende hij voor de eindstand: 1-5. Het inbrengen van Wouter voor Karim, Harm voor Sjoerd en Joey voor de moegestreden Wessel had verder geen invloed meer op het wedstrijdbeeld en Zundert speelde de wedstrijd dan ook gecontroleerd uit. De kans op een mooi slotakkoord deed zich nog voor in de laatste minuten van de wedstrijd. Na een paar goede vrije trappen in de warming-up, kreeg Wouter het idee dat hij de baas was over de wel befaamde ‘Knuckle-bal’. Dit is een vrije trap waarbij de bal snel daalt door hard met de binnenkant van de voet te schieten. Nadat de scheidsrechter had gefloten voor een vrije trap in het voordeel van Zundert op een zeer kansrijke positie, eiste Wouter dan ook vol zelfvertrouwen de bal op. Je zag de verbazing bij de spelers in het veld en dit was niet geheel onterecht: na een meterslange aanloop werd de bal de namelijk ruimte in gestuurd. Geen vrije trappen meer voor Wouter dus! Met de drie punten in de tas beleefde Zundert dan ook een mooie zondag.

Aankomende dinsdag speelt het JO23 team een wedstrijd tegen de leeftijdsgenoten van Reeshof, en de eerst volgende zondag zal Zundert 2 zijn laatste wedstrijd voor de winterstop spelen tegen Sprundel 2.

Opstelling: Joep Jacobs, Jelle Roelands, Kees Bullens, Mathijs Hense, Sebastiaan van Hassel, Rick Gommers, Danny Antens, Karim Vriends [W: Wouter Leeuw], Nick Goossens, Wessel Delcroix [W: Joey Daemen] Sjoerd Vreugde [W: Harm Bruijns].

Wissels: Harm Bruijns, Wouter Leeuw, Joey Daemen en Yannick Sonnemans