Terneuzen 1 - Zundert 1 (6 - 0)

zondag 26 januari 2020, 14:30

Zundert heeft niets in te brengen in Terneuzen

De busreizen naar Zeeuws Vlaanderen leveren nog weinig op voor v.v. Zundert. Na een gelijkspel tegen HVV’24 en een nederlaag bij Philippine, was het treffen met Terneuzen een kansloze missie. Met een afgetekende 6-0 nederlaag kon Zundert teleurgesteld aan de terugreis beginnen.

Op de ruime 7-1 overwinning tegen MOC’17 volgde een harde afstraffing met 6-0. De normaal zo moeilijk passeerbare achterhoede incasseerde in 1 wedstrijd bijna net zoveel tegendoelpunten als de elf wedstrijden hiervoor.

Terneuzen heeft veel snelheid voorin. Hier staan behendige spelers die ook nog eens goed op kunstgras uit de voeten kunnen. Wat je zeker niet moet doen tegen zo’n tegenstander is snel achter komen. En juist dat gebeurde wel. Net als vorige week keek Zundert binnen vijf minuten door slordig en slap verdedigen tegen een achterstand aan.

Daarna herpakte Zundert zich enigszins. Halverwege de eerste helft was het veldspel in balans, waarbij Zundert meer balbezit had. Toch was er voortdurend dreiging van Terneuzen. Net toen er wat hoop ontstond bij de Zundertse supporters, werd Fabian met een rode kaart van het veld gestuurd. Zijn ongelukkige sliding was een fractie te laat, waardoor Zundert met tien man verder moest.

Hierna werd het wat zoeken voor Zundert hoe met het ondertal om te gaan, hierdoor werd het rommelig. De wedstrijd werd ook nog kortstondig gestaakt, door de goed fluitende scheidsrechter na een beschamend opstootje met duwen en trekken over-en-weer. Intern wordt zeker teruggekomen op rol van onze spelers hierin. Na de afkoelingsperiode gebeurde er niet veel, waardoor de schade met de rust te overzien leek, 1-0.

Na de thee ging het echter snel. Weer lag de bal binnen 5 minuten achter Thomas. En toen niet veel later ook de 3-0 binnen gewerkt werd, speelde Zundert een verloren wedstrijd. Wessel maakt nog wel een officieel debuut, wat vanuit Zunderts perspectief het hoogtepunt van de tweede helft was. Na de 3-0 scoorde Terneuzen om de tien minuten nog een keer, zodat de 6-0 einduitslag op het bord kwam. Een zware nederlaag die de vaste volgers niet zagen aankomen. Overigens net zo onverwachts als de monsterzege van vorige week.

Hiermee is voor de meeste teams de eerste seizoenshelft afgerond. Iedereen heeft elkaar nu 1 keer ontmoet. Alleen Zundert heeft nog een inhaalduel tegoed tegen hekkensluiter STEEN. Maar zeker na deze wedstrijd is er geen enkele reden om zich rijk te rekenen.

Hoewel alles nog kort op elkaar staat, lijkt zich een top drie enigszins los te maken. De komende weken is het aan Zundert om deze teams op de hielen te blijven. Hiervoor moeten wedstrijden gewonnen worden, te beginnen aanstaande zondag tegen Schijf, waar eerder nog van verloren werd. Een mooie kans op revanche. Zowel op de wedstrijd in Terneuzen als op de openingswedstrijd in Schijf. Kom aanstaande zondag onze mannen aanmoedigen in deze derby en duik daarna nog even de kantine in voor de 2e van de 2e party. Hopelijk met drie punten op zak.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Dennis Verheijen, Roy Jacobs, Steven Braspenning [W: Menno Schrauwen], Tjeu van der Heijden [W: Sebastiaan van Hassel], Lars van Elsacker [W: Wessel Delcroix], Tim Goethals, Fabian Nelemans, Mike Daemen en Rob Gommers.

Wissels: Joep Jacobs, Menno Schrauwen, Sebastiaan van Hassel, Wim Kas en Wessel Delcroix.