Terneuzen 1 - Zundert 1 (0 - 2)

zondag 3 oktober 2021, 14:30

Zundert wint van Terneuzen

Je hebt meer dan elf basisspelers nodig om ver te komen in de competitie. In voorgaande jaren brak dit Zundert nog wel eens op. Nu lijken er meer spelers bij het gevraagde niveau aan te haken. Dat was naast de drie punten de grootste winst van de wedstrijd tegen titelkandidaat Terneuzen.

Tim, Tim, Wessel en Stijn ontbraken. Tijdens de wedstrijd verlieten Wim en Frenk geblesseerd het veld. Toch bleef Zundert vrij eenvoudig overeind op een herfstdag in Zeeuws Vlaanderen. Dit kwam mede door de kwaliteit van de vervangers en invallers. Als iedereen fit is moet de technische staf lastige keuzes maken. Maar dat is een luxeprobleem.

Zundert begon sterk en energiek aan de wedstrijd op sportpark de Vliegende Hollander. Een voorzet van Fabian vanaf de achterlijn bereikte Mike net niet. Op aangeven van Mike schoot Siemen hard op doel, maar zag zijn inzet gekeerd door de voet van de doelman. En zo waren eigenlijk de meeste gevaarlijke momenten van Zundertse makelij.  Een lobje van Frenk verdween net over de lat, een poging van Siemen werd moeizaam verwerkt door de doelman en een voorzet van Mike belandde op de lat. Een vrije trap van Fabian werd ingekopt door Tjeu, maar gepakt door de keeper. Hierdoor bleef het 0-0 bij rust. Een stand waar Zundert het minst tevreden mee kon zijn.

Zonder Wim en Frenk, maar met Bas en Thomas K. werd de spelwijze voortgezet. Zundert liet de beste mogelijkheden noteren, zag een doelpunt van Olivier geannuleerd worden vanwege buitenspel en een poging van Siemen overvliegen. Na 10 minuten konden de meegereisde Zundertsupporters dan toch echt juichen. Een voorzet van de actieve Mike kwam voor de voeten van Siemen die verwoestend uithaalde, 0-1. Kort daarop leek eenzelfde coproductie voor de 0-2 te zorgen. Owen veroverde de bal, stuurde Mike in de diepte weg. Mike bediende Siemen wederom, maar nu kon de doelman redding brengen.

Een schot van Mike tegen de lat, een afgekeurde treffer van Mike en een schot van Fabian in het zijnet leverden ook niet de gewenst 0-2 voorsprong op. En zo bleef het ongemeen spannend. Want als je ze zelf niet maakt, u weet wat de oude voetbalwet dan zegt.  En die kansen kwamen er voor Terneuzen. Maar evenzo vaak liet Thomas zien waarvoor hij in de bus naar Terneuzen was gestapt, namelijk z’n doel leeg houden.

Vlak voor het einde van de officiële speeltijd maakte Siemen af, wat hij eerder naliet. Een pass van Fabian op Siemen, stelde laatstgenoemde in staat om een één-tweetje op te zetten met Olivier en daarna de stand op 0-2 te brengen. Hiermee werd een goede wedstrijd, zeker vanuit Zunderts perspectief, beslist. De scheidsrechter leek ook te genieten van de wedstrijd en besloot acht minuten langer door te gaan. Na bijna 100 minuten was de overwinning voor Zundert een feit. Hiermee behoudt het de perfecte score. Volgende week komt HVV’24 op bezoek, ook een ploeg met 6 punten uit 2 wedstrijden. Dus weer een topper op sportpark de Wildert.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Steven Braspenning, Roy Jacobs, Frenk Zagers [W: Bas Englebert], Wim Kas [W: Thomas Kerstens], Owen Maas, Olivier van Hassel, Tjeu van der Heijden, Siemen Boomaerts, Fabian Nelemans en Mike Daemen.

Wissels: Lars Vermeulen, Thomas Kerstens, Menno Schrauwen, Cas van Oijen, Frenk Zagers en Jacco de Bil.