Terneuzen 1 - Zundert 1 (4 - 0)

zondag 26 maart 2023, 14:30

Terneuzen maatje te groot voor Zundert

Zundert verliest ruim van gedoodverfde kampioen Terneuzen. Soms is een tegenstander veel beter en moet je, je meerdere erkennen, zo was het ook voor Zundert in Terneuzen.

Op zo’n dag zoek je toch naar aanknopingspunten. Die waren er dit weekend vooral naast het veld. Het verenigingsgevoel werd weer eens kracht bijgezet. Een geslaagde girlpower avond, een leuke ouder vs. kind activiteit en een bus vol vooral jeugdige supporters mee naar Terneuzen. Sportief was het minder positief. Zowel door de nederlaag als door de resultaten op andere velden. Na vandaag is één ding duidelijk, Zundert moet nog aan de bak om zich veilig te spelen.

Met debutant Rabbin in de basis stond Zundert al na één minuut op achterstand. En dat is juist wat je moet zien te voorkomen tegen Terneuzen. Het was dat de tegenstander niet scherp was en Thomas ijzersterk stond  te keepen, anders was de score voor rust al opgelopen. Voor rust kwam Steven al in de ploeg voor Stijn. Gelukkig bleef het bij 1-0 tot het rustsignaal.

Na rust ging Zundert met Rob voor Maarten proberen er toch iets van te maken.  Ondanks dat Terneuzen weer veel sterker was, kwam er zowaar een kansje, helaas kon de doelman een indraaiende vrije trap met vereende krachten keren. Net toen er een ietsiepietsie hoop in de Zundertse harten kroop, ging het mis. Een uitglijder werd direct afgestraft. 2-0.

Ondanks dat Zundert daarna was kansjes kreeg uit standaardsituaties was Terneuzen de bovenliggende partij. Het was wederom aan Thomas te danken dat de marge klein bleef. Wessel kwam nog in het veld voor Mike. Maar ook hij kon het tij niet keren. In de slotfase liep Terneuzen zelfs uit naar 4-0.

Door de resultaten op de andere velden is het gat na een nacompetitieplaats voor lijfsbehoud nog maar 4 punten. Volgende week thuis tegen Hoeven is het dus gelijk al een 6 puntenduel, want Hoeven staat maar drie punten onder Zundert. Voor Zundert is Hoeven altijd een lastige opponent. Het is tevens de voorlaatste thuiswedstrijd, dus alle steun is welkom.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Frenk Zagers, Thomas Kerstens, Stijn Geuke (W: Steven Braspenning), Olivier van Hassel, Tjeu van der Heijden, Maarten Arnouts (W: Rob Gommers), Siemen Boomaerts, Rabin Hassan en Mike Daemen (W: Wessel Delcroix).

Wissels: Ebbe van de Wouw, Wessel Delcroix, Job Verkooijen, Steven Braspenning, Rob Gommers en Cas van Oijen.