The Gunners JO15-1 - Zundert JO15-1 (9 - 1 )

maandag 16 december 2019, 19:30

The Gunners JO15-1 – Zundert Jo15-1 (4-0) 9-1

Een wedstrijd op maandag tegen het ongeslagen The Gunners JO15-1. Deze ploeg heeft veel wedstrijden afgelast. Het lijkt dat ze vorige week wakker geschrokken zijn, om zo te voorkomen dat het kampioenschap aan ze voorbij gaat. Deze week spelen ze in 8 dagen liefst viermaal. Zundert was de tweede tegenstander.

Nadat er snel na het avondeten verzameld werd op het eigen sportpark werden de Tomtoms met elkaar vergeleken. Hieruit bleek dat de route naar de velden van The Gunners slechts 25 minuten in beslag zou nemen. De supporters waren dan ook ruim op tijd voor een bak koffie. Rick moest zich helaas ziek afmelden, waardoor Tijs meeging naar Breda.

Opmerkelijk dat er zoveel afgelastingen waren bij The Gunners gezien er een kunstgrasmat lag. Wel een waar nog steeds rubberkorrels tussen de sprieten lagen. Zoveel zelfs dat de belijning en het groen nauwelijks opviel. De schemerlampen die langs dit veld stonden kwamen soms verrassend uit de hoek met mooie flitsende effecten en felle stralen. Kortom een mooi decor voor een winterse maandag wedstrijd.

Zundert bleek slecht voorbereid. Diverse spelers hadden de voetbalbroeken niet bij, waardoor er in trainingsbroeken gespeeld werd. Door het vroeg aanwezig zijn in Breda, was er een lange en intensieve warming-up. Hiermee leek Zundert al wat scherpte te hebben verloren. Wat heet een groot deel van de voorbereiding werd besteed om een bal uit de poel te vissen die zich achter het veld bevond. Na een schot dat over de ballenvanger vloog was het zoeken geblazen.

Hoewel de supporters er vroeg waren, zijn er toch bij die het eerste doelpunt gemist hebben. Zundert begon nog wel met elkaar op te peppen: “kom op!” en “gelijk erop!” The Gunners nam de aftrap en ramde de bal gelijk naar voor. Het duel werd gewonnen, de bal werd teruggelegd en doelpunt. 1-0. Hiermee was de toon gezet. The Gunners liet zien graag kampioen te willen worden en hiervoor te willen strijden. Daarbij hadden ze een ploeg met veel fysiek en power, waardoor Zundert bij tijd en wijle werd weggeblazen. Vooral de spits en de linkermiddenvelder blonken hierin uit. Tel daarbij op een vaardige linksbuiten en je krijgt een eenzijdig duel. Zundert kon hier voetballend weinig tot niets tegenover zetten. De verhoudingen klopten ook niet altijd. De kleinste van Zundert stond tegen de grootste van de tegenpartij en andersom. Maar of het omwisselen effect gehad zou hebben is maar de vraag. En wellicht had The Gunners gereageerd met een tegenzet. Kortom Zundert hield vast aan de ingezette tactiek.

De doelpunten kwamen ook niet hieruit voor. The Gunners was simpelweg letterlijk te sterk. Voetballend hield het ook niet over, maar kracht, drive en snelheid zijn grote wapens in het jeugdvoetbal. De ruststand was dan ook 4-0. Het lag niet aan de achterhoede en ook Roy trof geen blaam. Hij redde zelfs een aantal maal uitstekend. Zelf kon Zundert de doelman niet eenmaal testen

Na rust kwam Zundert iets meer in het spel, maar verder dan een kans van Sieb en doelpunt van Mikai kwam men niet. Zundert besloot de kansloze missie verder te benutten om doorlopend te wisselen. Hierdoor werd het spel niet rustiger. De wissels zal ik dan ook niet beschrijven. Zundert kreeg geen grip om het middenveld. Het geloof was ook weg, waardoor er soms onbegrijpelijke keuzes gemaakt werden. Dribbelen wanneer combineren logischer was, of lange ballen, waar inspelen en door bewegen de beste optie was. Hierdoor was Zundert de bal steeds te snel kwijt en moest het weer achter de mannen uit Breda aan rennen. Pas bij 6-0 deed Zundert wat terug, waarna The Gunners erg nog drie maakten. 9-1 was dan ook de eindstand. Een verdiende en terechte overwinning voor mogelijke de aanstaande kampioen. De 9-1 klopte ook precies met de melding via social media aan de supporters. Dat kun je wel aan een schooljuf overlaten. Vorige wedstrijd had de scheidsrechter 1 doelpunt meer gezien en op het wedstrijdformulier gezet dan de overige aanwezigen. Dit verklaart het verschil tussen de 6-0 en 7-0.

Zundert kan terugkijken op een prima eerste seizoenshelft, die waarschijnlijk op de vierde stek wordt afgesloten. De nederlaag tegen Moerse Boys lag mede aan onderschatting, die tegen Klundert aan een overschot aan dispensatiespelers. En die van vandaag was dus terecht. Daartegen over staan 6 overwinningen. 2 ruime en 4 zwaarbevochten driepunters. Nu heerlijk rusten en bijtanken in de winterstop. En dan hopen op een goede indeling in het voorjaar.

Voor nu vanaf de redactie fijne feestdagen en een gezond, gelukkig en sportief 2020!

Opstelling: Roy, Dagmawi, Fallou, Tymo, Floris, Mike, Tieme, Floor, Issam, Mikai en Sieb.

Wissel: Tijs