Unitas’30 JO19-4 - vvZundert JO19-2 (3 - 2)

zaterdag 25 november 2017, 0:00

Unitas’30 JO19 – 4  -  Zundert JO19 – 2

Het is zaterdag 25 november en Zundert moet op bezoek komen bij de koploper Unitas’30. Zundert die heel veel moeite heeft met dit seizoen wilt graag is een keer punten mee naar huis kunnen nemen.

Het is 16.15 en de scheids fluit voor de aanvang van de wedstrijd. Zundert staat zeker niet slecht te voetballen. In een zekere zin overklast Unitas nog. Door de goede trainingen worden de duels over het algemeen meer gewonnen door Zundert. Door de goede strijd komt Zundert ook op een 1-0 voorsprong.

Unitas begint ook te voetballen. Ze weten dat ze de achterblijvers/underdogs niet moeten onderschatten en beginnen ook te voetballen. Zo kwam het helaas weer gelijk. Zundert kan slecht omgaan met tegendoelpunten. Zo scoorde Unitas voor de rust nog de 2-1.

Het was rust en we Zundert kreeg een goede peptalk van de geweldige coach en had zin om echt te gaan voetballen. Ze wisten dat ze niet hoefden te verliezen want Zundert was verre van kansloos.

Zundert begon met veel zekerheid aan de 2e helft. Zo scoorde ze ook al vrij rap de 2-2. Zundert werd gemotiveerd en wilde gewoon 3 punten mee naar huis nemen. Unitas begon te schelden op elkaar.

Helaas mocht het niet zo zijn voor Zundert. Het waren de laatste 10 minuten van de wedstrijd en Unitas had een goede uithaal in de tophoek van het goal.

De scheids moest affluiten met een 3-2 score op het scorebord. Zundert loopt met opgeheven hoofd van het veld af en gaat volgende week voor de drie punters thuis tegen DSE

Chiel