Unitas'30 MO15-2 - Zundert MO15-1 (6 - 1)

zaterdag 16 oktober 2021, 10:00

Geflatteerde nederlaag MO-15

Zaterdag 16 oktober stond de uitwedstrijd van de MO-15 tegen Unitas’30 op het programma. De lappenmand is nog steeds goed gevuld, sterker de leiders vinden dat hij eigenlijk gewoon vol is. De hamstring-girls, nee geen nieuwe meidengroep, Romy, Eva en Meike zijn nog steeds niet beschikbaar.  En helaas kwam daar de zieke Maud bij. Gelukkig was Lot bereid om vanuit de MO-17 bij ons aan te sluiten.

Aangekomen bij Unitas bleek dat de dichtstbijzijnde parkeerplek voor sommige auto's in Hoeven was. De meiden werden aan de poort afgezet. Want een goede warming-up was gewenst om niet nog meer blessure gevallen te krijgen. Toch sloeg het noodlot opnieuw toe. Echter was het niet 1 van de meiden maar leidster Linda die geblesseerd raakte. In een verwoede poging een bal met het afwerken uit de goals te houden schoot het zo in haar kuit.

Maar verder liep de warming-up gesmeerd en klokslag 10.00 waren de meiden er klaar voor. Echter die scheidsrechter was in geen velden of wegen te zien. Die was niet op komen dagen. Zijn vervanger had wat moeite om het veld te bereiken wegens een rugblessure.

Uiteindelijk een kwartier te laat was daar toch de aftrap. En wat bleek, de MO-15 was zeker niet de mindere. Alhoewel de imposante spits met een even imposante paardenstaart wel wat angst inboezemde. Onze meiden zochten regelmatig de aanval met de sterke Lot in de spits. Roxan, Feike en later Angela waren erg dreigend vanaf de zijkant gesteund door de middenvelders Fieke, Tes en Jente. Achterin was Lemke oppermachtig en ook de backs Leonie, Nardos en later Kira stonden goed met behulp zoals altijd van Guusje. Keepster Alma had een top dag vandaag en voorkwam door goed mee te doen regelmatig een doelpoging. Zuur was het dan ook dat tegen de verhouding in de meiden op achterstand kwamen. Een hoge en verre corner belande achterin de 16 meter. De daar bukkende Unitas speelster kreeg de bal alsnog op haar hoofd en die viel pardoes binnen.

De koppies gingen niet naar beneden. Opnieuw was het spelbeeld dat de MO-15 vaak op de helft van de tegenstander te vinden was. En ja dan kan je tegen een counter aanlopen. De 2-0 viel dan ook via een counter toen de imposante spits genaamd Annie, die in niets leek op het meisje uit de gelijknamige musical en film, alleen op Alma afstormde en haar kansloos liet.

Een snelle rust was geboden om tijd in te halen. Maar genoeg om Zundert scherp aan de 2e helft te laten beginnen. De MO-15 trok weer ten aanval. En jawel de eerste competitie goal viel na ongeveer 8 minuten.  Na een aanval over vele schijven kwam de bal op de rand 16 bij Angela. Heel Zundert riep SCHIETEN! Maar Angela nam de tijd. Ze legde de bal nog even goed om vervolgens laag binnen te schieten. Knappe goal en tevens de anschlusstreffer.

Maar daar was even later weer de verdomde counter. Op zoek naar de gelijkmaker liep de MO-15 toch weer in die val. En was het verschil weer twee. Hiermee was het verzet gebroken. De wil was er nog wel maar Unitas had beet en liet niet meer los. Nog 3 tegengoals vielen er. En zelfs een mooie uitbraak en een rush van Feike richting de Unitas goal werd niet beloont met een goal.

De meiden hebben ervoor geknokt maar het mocht niet zo zijn. Maar met het gevoel dat ze absoluut mee deden in deze wedstrijd,  de eerste competitie goal en dat er opnieuw strijd en inzet was, was het gevoel toch goed.

Komend weekend zijn we vrij. Hopelijk stroomt daarna het mandje leeg. En zijn we snel weer compleet. Er komen nog zeker tegenstanders aan waar de punten tegen gepakt kunnen worden.

En als je Linda ziet. Vraag ff hoe het met haar is. Het zelfvertrouwen heeft misschien toch een deukje opgelopen met deze keepers actie.

Groeten van de leiders van de MO-15