UVV'40 1 - Zundert 1 (3 - 3)

zondag 8 mei 2022, 14:30

Achtste gelijkspel v.v. Zundert

Tijdelijk op de derde positie, maar wel drie teams die de komende donderdagen via inhaalwedstrijden Zundert kunnen passeren. Het seizoen lijkt wat anoniem te eindigen. En dat voor de ploeg met de minste nederlagen. Ook in Ulvenhout eindigde Zundert met een gelijkspel. En dat schiet niet op.

Het leek meer op een vrijblijvend zomeravond potje, dan op een duel waarin Zundert streed voor de laatste kans op (indirecte) promotie. Het had wel een groot overwicht en ruim driekwart van het balbezit, maar als de scherpte in de omschakeling ontbreekt, ben je erg kwetsbaar. Zo ook Zundert deze middag.

Het begon nog wel redelijk. Maar gevaar was er in het eerste kwart van het duel niet te bewonderen. Na ruim 20 minuten keek Zundert toch weer tegen een achterstand aan, de eerste de beste uitbraak van UVV’40 lag in het netje. Zundert kon net als donderdag weer in de achtervolging. Ook nu weer met succes. Een schot van Siemen was nog een waarschuwing, net als een poging van Menno en een kopbal uit de rebound van Fabian. Ook hier was driemaal scheepsrecht. Siemen speelde twee verdedigers uit en legde terug op Rob. De inzet van Rob ging via de onderzijde van de lat binnen, 1-1.

Helaas was de gelijke stand van korte duur. Zundert was weer met te veel man voor de bal, waardoor het voor UVV’40 een koud kunstje was om naar een nieuwe voorsprong te counteren. Weer had Zundert drie pogingen nodig om langszij te komen. Een mooi schot van Siemen na een zelf gecreëerde kans, wederom een poging van Menno, waarbij de doelman de bal niet vast kom houden. Deze keer kon Rob de herkansing niet verzilveren. Zundert had weer de man “on fire” nodig om tot scoren te komen. Lars stond weer eens op de juiste plaats na een vrije trap van Fabian. Zijn schot verdween hard achter de keeper, 2-2 en rust.

Na de thee kwam UVV’40 voor de derde maal bij Thomas en liet ook voor de derde keer het net trillen. Niet dat Thomas hier overigens iets aan kon doen. Voor de derde keer stond Zundert op achterstand. Deze keer voor korte duur. Binnen een minuut kon Rob uit een voorzet van Siemen, Lars in stelling brengen. Lars scoorde met een kopbal de tweede van de middag.

Zundert probeerde met wissels de eerste voorsprong van de middag op het bord te krijgen. Thomas kwam erin voor Menno. Thomas eerste wapenfeit was een uitstekende pass op Siemen, die op de keeper af kon. Helaas raakte hij de doelman in plaats van het net. Ook Karim kreeg twee kansen om op het scorebord te komen. Maar zonder succes. Intussen begon Zundert ook kansen weg te geven. Tweemaal kon Thomas een nieuwe achterstand voorkomen.

Met Bas voor Rob en Frenk in de spits werd geprobeerd met een slotoffensief de overwinning alsnog mee naar huis te nemen. Ook Thieu kwam nog in de ploeg voor Karim. Maar tot grote kansen leidde dit niet. Een achtste remise was het gevolg. De komende drie wedstrijden neemt Zundert het op tegen de top drie. Niet makkelijk, maar wellicht komt er meer ruimte voor Zundert als het niet zelf het spel hoeft te maken.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen (W: Thomas Kerstens), Roy Jacobs, Frenk Zagers, Sebastiaan van Hassel, Wim Kas, Lars van Elsacker, Fabian Nelemans, Karim Vriends (W: Thieu Vergauwen),  Siemen Boomaerts en Rob Gommers (W: Bas Engelbert).

Wissels: Lars Vermeulen, Bas Englebert, Thomas Kerstens, Thieu Vergauwen