Victoria'03 1 - Zundert 1 (0 - 1)

zondag 27 oktober 2019, 14:30

Zundert wint van koploper Victoria’03

Na de overwinning tegen DSE vorige week, gaf Zundert met een uitzege tegen koploper Victoria’03 dit een goed vervolg. De strijd in 3A lijkt extreem spannend te gaan worden dit seizoen. Na zes wedstrijden is verschil tussen nummer 1 en 10 maar 4-punten. Zelf de vier koplopers wonnen maar 3 van de 6 wedstrijden. Sterker nog de winnaar van het inhaalduel Zundert – Hoeven kan zo maar de kop pakken.

Op een uitstekende grasmat mocht Zundert de strijd aangaan met de koploper uit Oudenbosch. Gesterkt door de driepunter van afgelopen week, trok Zundert vanaf de aftrap het spel naar zich toe. Met een knal van afstand testte Olivier gelijk de doelman, die hierbij geen overtuigende indruk maakte.  Zundert ging op zoek naar een voorsprong en kwam via een aanval met Olivier en Fabian bij Tim G. uit. Zijn inzet ging net langs het doel.

Ook het verder defensief ingestelde Victoria’03 liet zich niet onbetuigd. Gelukkig had Thomas een geweldige reflex paraat op een inzet van dichtbij. Hiermee voorkwam hij dat Zundert op achterstand kwam. Zo was het beste van het spel voor Zundert, maar lag gevaar van Victoria’03 altijd op de loer. Vlak voor rust was Zundert nog een keer dichtbij de voorsprong. Een aanval met Tim E., Olivier kwam weer bij Tim G. die zijn poging via de lat over zag gaan. Zo was de beginstand ook de ruststand. Hiermee deed Zundert zichzelf weer tekort.

Na de thee, veranderde er eigenlijk niet veel. Het doelpunt na ruim 10-minuten was dan ook verdiend. Een vrije trap van Fabian viel voor de voeten van Tim G. Deze keer vond hij wel het net, met een harde knal laag in de hoek. 0-1. Dit was gelijk het sein voor Victoria’03 om opportunistischer te gaan spelen. Meteen werd Thomas getest. Met een goede redding tikte hij via de paal de poging uit het doel.

Victoria’03 drukte wat, zonder echt gevaarlijk te worden. Steven moest geblesseerd het veld verlaten. Sebastiaan was zijn vervanger. Zundert probeerde met snelle uitbraken de marge te verdubbelen. Schoten van Fabian en Rob G. mistte de precisie. Met Mike voor Tim G. ging Zundert het laatste kwartier in. Het voetbal werd minder, maar de strijd en inzet waren prima. Eenmaal schrok de Zundertse aanhang nog, toen na een valpartij in de zestien door het thuispubliek om een strafschop gevraagd werd. De scheidsrechter liet zich niet van de wijs brengen en liet doorspelen.

De verdediging onder leiding van Dennis en Wim hield stand, waarmee Zundert de overwinning binnensleepte. Omdat alle ploegen zo dichtbij elkaar staan, heeft Zundert in twee weken grote stappen gezet op de ranglijst. Echter gezien de geringe krachtsverschillen, zal iedere week een pittige strijd voor de drie punten betekenen. Met de teamspirit van de afgelopen weken en wat meer scherpte en geluk in de afronding kan Zundert de valse start van het seizoen achter zich laten. Komende zondag thuis tegen een van de vier koplopers, SC Gastel, staat de volgende proef op het programma.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Steven Braspenning [W: Sebastiaan van Hassel], Thomas Kerstens, Dennis Verheijen, Wim Kas, Olivier van Hassel, Tjeu van der Heijden, Tim Goethals [W: Mike Daemen], Fabian Nelemans, Tim Englebert en Rob Gommers.

Wissels: Joep Jacobs, Menno Schrauwen, Sebastiaan van Hassel en Mike Daemen.