Voorbeschouwing voorjaarscompetitie JO19-1

woensdag 11 januari 2023, 19:00

Voorbeschouwing voorjaarscompetitie.

Na een gewonnen bekerpoule en een gewonnen najaarscompetitie hoopte v.v. Zundert JO19-1 in de eerste klasse terecht te komen. De KNVB besloot anders en deelde de mannen opnieuw in een tweede klasse in. Maar dit zegt niet altijd alles. Daarom zijn we op de redactie even gedoken in de prestaties van de tegenstanders tot op heden gedurende dit seizoen.

Vier teams trof de JO19-1 ook in de afgelopen competitie, namelijk de nummer 2,3,4 te weten Moerse Boys JO19-1, VVR JO19-1 en de tegenstander uit de kampioenswedstrijd WDS’19 JO19-1. Twee tegenstanders waartegen gelijk gespeeld werd. En natuurlijk blijft Moerse Boys altijd een wedstrijd op zich. Dat ook Bavel JO19-4 als nummer zeven wederom in dezelfde competitie is ingedeeld is opvallend.

UVV’40 JO19-2, Boeimeer JO19-2, TSC JO19-3, Beek Vooruit JO19-2 en JEKA JO19-4  eindigden achter kampioen Bavel JO19-2 op de plaatsen 2 tot en met 6. Ook deze 5 teams komen bij elkaar uit in de klasse van Zundert JO19-1. Jeka, Boeimeer en Beek Vooruit troffen elkaar ook in de beker, Hier werd Right Oh JO19-1 poule winnaar. Verrassend genoeg ook een tegenstander in de komende competitie. Right Oh werd in de twee fase tweede met de doelcijfers 41-4. Een ploeg om rekening mee te houden dus!

Tenslotte TSV Gudok JO19-2 uit Tilburg. Zij werden derde in weer een andere tweede klasse. Wel gaan zij net als Right Oh en Zundert verder in de beker over 2 weken.

De kracht van de tegenstander uit de vorige competitie is bekend. Buiten de wedstrijd tegen Bavel was het niet eenvoudig voor Zundert.

Uit de andere tweede klasse waar 5 teams vandaar komen, valt het hoge aantal gelijke spelen op. JEKA en TSC tweemaal, Boeimeer driemaal en Beek Vooruit viermaal. Deze middenmoters waren dus aan elkaar gewaagd. UVV’40 was de enige ploeg die van kampioen Bavel J019-2 won. Maar ook met 2-1 verloor van Beek Vooruit dat vijfde eindigde. In de beker eindigde het overigens gewoon onder Bavel JO19-4.

Kortom een aan elkaar gewaagde tweede klasse lijkt het. En die kan wellicht sterker zijn dan een matige eerste klasse. Op papier lijkt Zundert bij de favorieten te horen, maar ja, de bal is rond en het kan raar lopen in voetbal.

Er zijn dus mogelijkheden voor een derde eerste plaats in één seizoen. “The treble” moet dus vanaf nu het doel worden. Zoals eerder beschreven is de grootste tegenstander van v.v. Zundert JO19-1, v.v. Zundert JO19-1 zelf.

Op de training en tijdens het trainingskamp zullen Nick, Tom en Ruud dus vooral aan de mindset van de ploeg moeten gaan werken. En alles is alle bovenstaande onzin.

Hieronder de posities van de toekomstige tegenstanders in een overzichtje: