Voorbeschouwing WDS'19 - Zundert JO19-1

woensdag 14 december 2022, 19:00

v.v. Zundert JO19-1 Platte kar of geen platte prijs?

Twee sporttermen die twee uitersten beschrijven. En dat is ook de essentie van sport. Winnen of verliezen. Natuurlijk is plezier ook heel belangrijk, maar je speelt een spelletje om te winnen. Zelfs de Olympische gedachte is voor de deelnemers achterhaald. Goud is wat telt. Tweede is eerste verliezer.

Zo zit v.v. Zundert JO19-1 er ook in. Alleen het kampioenschap telt. En dat kan zaterdag worden binnengesleept. Een overwinning of een gelijkspel is genoeg. En er zijn genoeg scenario’s denkbaar dat een nederlaag geen gevolgen heeft voor de koppositie.

Maar een kampioenschap na een nederlaag viert toch net iets minder leuk, dan met een bekroning middels een zege. De voorbereiding is zachtsgezegd niet ideaal. Zowel de training van maandag als die van woensdag werd afgelast vanwege de vorst in de grond.

WDS’19 JO19-1 is de tegenstander. WDS staat voor Willibrordus Demos Sportvereniging en stamt uit 1919. De eeuweling is nog jong in doen en laten. Maar wat wil je als je sportpark de naam Paradijs draagt. De club uit de Haagse Beemden is ook bekend als oud-club van de aanvoerder van Oranje, Virgil van Dijk.

WDS’19 heeft net als Zundert één JO19 en één JO18. Het is een taaie tegenstander, die echt geen figurant op het feestje van Zundert wil zijn. Sterker nog bij een overwinning tegen Zundert en in de inhaalwedstrijd tegen VVR kunnen zij nog stijgen naar de derde plaats.

WDS’19 leunt vooral op een sterke defensie. In de bekerpoule viel de klassering tegen. Vijfde van de zes ploegen was niet wat er verwacht werd. In 5 wedstrijden kreeg het toch maar 13 treffers tegen. De aanval die slechts negen maal wist te scoren, was de bottleneck. Ook deze competitie kent een soortgelijk patroon. Na 5 duels staat het met vijf punten op de vierde plaats. Ook nu is het aantal tegendoelpunten beperkt. Met 10 doelpunten doet het niet onder voor de concurrenten van Zundert. Ook nu doet de improductiviteit het team de das om. Negen maal konden de handen de lucht in na een treffer.

Zundert is een stuk productiever. In de bekerpoule werd op doelsaldo de volgende ronde bereikt. Vier overwinningen, 1 nederlaag en de doelcijfers 23-11 waren genoeg voor een plaats in de volgende ronde. Groen Wit JO19-1 uit de eerste klasse is 21 januari de volgende tegenstander. De eerste klasse is precies waar Zundert JO19-1 naar toe wil. De kracht meten op een hoger niveau is het streven.

De uitgangspositie is gunstig. Zundert staat op pole position. Met vijf overwinningen en 1 puntendeling staat er geen maat op Zundert. De doelcijfers 33-5 onderstrepen dit. Zundert zal dus van eigen kracht moeten uitgaan en de aanval zoeken. Ook tegen het defensief sterke WDS’19.

Maar deze keer speelt er natuurlijk meer. Het gaat de laatste dagen vooral over randzaken. Daarom is het zaak om gedurende 90 minuten de focus volledig op de wedstrijd te hebben. En pas daarna gaan kijken wat het resultaat tot gevolg heeft.

De mannen trappen om 14.00 uur af op sportpark Paradijs aan de Ganzerik 80 in Breda. Omstreeks 17.00 uur worden zij terug verwacht in Zundert. Voor een ritje op de platte kar of met “geen platte prijs”. Kom de mannen aanmoedigen, HUP ZUNDERT!