VV Zundert - VV Gesta (3-2)

zaterdag 22 april 2017, 11:00

VV Zundert - VV Gesta

Op 22 april stond de wedstrijd tegen Gesta gepland om 11.00 uur. We waren allemaal op tijd aanwezig, zodat we al vroeg konden warm gaan lopen. We wisten dat dit de belangrijkste wedstrijd van het seizoen ging worden, en we konden merken dat iedereen wel een beetje gespannen was. Als we deze wisten te winnen zouden we 2e in de ranglijst komen, en hielden we zelfs nog kans op het kampioenschap. De wedstrijd begon iets over 11 en we gingen er dan ook vol tegenaan. Er waren kansen voor ons, maar ook voor Gesta, het ging echt op en neer. In de 20e minuut wist Kyra nog een bal van Gesta uit het doel te houden met een knappe redding. Helaas wist Gesta in de 25e minuut wel ons te passeren en was het 0-1. Dit was ook de ruststand. Even weer alles op een rijtje zetten, even rusten en dan er weer vol tegenaan. En met resultaat, want in de 1e minuut wist Merel er al gelijk 1-1 van te maken. Kom op meiden, dit moeten we vasthouden. In de 5e minuut kon Gesta toch weer het goal vinden en dus stonden we weer tegen een achterstand aan te kijken. Maar we gingen door, in de 9e minuut kregen we een corner, Julia bracht de bal mooi voor en Merel kon hem binnen tikken, JEEEEE, 2-2. Knap gedaan meiden. Nu vasthouden en liefst nog een goal maken. Gesta kon er steeds moeilijker door komen, mede door de inzet van onze invalster Indy, maar ook de rest van de verdediging deed er alles aan om Gesta tegen te houden. In de voorhoede bleven we ook proberen en met resultaat, in de 22e minuut kon Julia de 3-2 binnen schieten met een mooi afstandsschot. Dat worden nog 8 lange minuten. We bleven volhouden, en gelukkig kon Kyra die ene bal nog net tegenhouden die bijna door haar benen schoot. Jawel Eindstand 3-2!!!!!!!! Trots op de meiden, wat een goede inzet en niet de koppen laten hangen, goed gedaan. En inderdaad we staan nu 2e in de ranglijst, met nog 1 wedstrijd te gaan tegen Oisterwijk.