VVR 1 - Zundert 1 (1 - 2)

zondag 27 september 2020, 14:30

Zundert maakt het zich onnodig moeilijk

Omdat we het tegen Gesta al over de twee gezichten van v.v. Zundert hadden, zullen we dit niet weer gebruiken. Deze keer liet Zundert zich uit de tent lokken door VVR. Hierdoor werd het nog echt spannend in de slotfase, toen VVR op 2-1 kwam. Uiteindelijk nam Zundert terecht de 3 punten mee naar huis.

De derby leefde niet zo bij de supporters uit Rijsbergen. Het duel was niet uitverkocht, sterker nog er waren wellicht meer roodzwarte aanhangers dan VVR supporters. Wellicht omdat men geen vertrouwen had in de afloop van de wedstrijd.

Zundert begon vlijmscherp. Al in de eerste minuut brak Wim gevaarlijk door na een mooie aanval. Hij legde terug op Fabian, die met een ziedend schot de lat raakte. En de daarop volgende aanval leidde tot nieuw gevaar. Nu kon Tim E. op goal schieten. En zo ging de belegering verder. Schoten, aanvallen en kopballen uit vrije trappen. De kopballen van Dennis troffen helaas geen doel.

Zundert had VVR in de tang. Intussen was het voor VVR duidelijk. Voetballend was het klasse verschil vandaag te groot. De beuk moest erin. Dit resulteerde in pittige duels, derbyachtige opstootjes en een groot aantal gele kaarten over-en-weer. Vooral VVR wilde er een harde en fysieke strijd van maken. Zundert hield gelukkig op dat moment het hoofd erbij en bleef combineren. Zo’n vloeiende combinatie leverde ook de terechte voorsprong op. Mike stuurde Tim G. weg die de bal doorspeelde op Tim E. Die laatste schoot z’n ploeg op voorsprong.

Na nog wat kleine kansjes haalde VVR opgelucht adem dat het met een maar 0-1 achterstand mocht gaan rusten. Kort naar rust was het weer Tim E. die scoorde. Tim die de afgelopen weken eindelijk z’n gekregen krediet terugbetaald met doelpunten, was weer de gevierde man. Een voorzet van Fabian werd opgevangen door Dennis en teruggelegd op Tim E. Een paar minuten later had het duel beslist moeten zijn. Fabian stuurde Nick de diepte in. Die behield het overzicht en zag Mike vrij voor de doelman staan. De inzet van Mike werd door de keeper met de voet gekeerd. En daarmee keerde de wedstrijd.

Zundert ging achteruit lopen en te nonchalant voetballen. En VVR ging nog voller de strijd aan en gebruikte alle middelen om de aansluiting te vinden. In plaats van te blijven combineren, ging Zundert hier in mee. Wat ontstond was een rommelig en ronduit slecht laatste half uur. Cas kwam voor Wim, Stijn voor Nick. Dit veranderde niets aan het spelbeeld. En inderdaad uit het niets viel 5 minuten voor tijd de 1-2. VVR zette nog aan voor een offensief. Thomas K. kwam in de ploeg voor Steven om de voorsprong over de streep te trekken, hetgeen ook lukte. Hierdoor won Zundert een wedstrijd die het voor rust al beslist moest hebben. 0-3 of meer zou niet gek geweest zijn. Door het niet af te maken bleef VVR hoop houden en strijd leveren.

Met 6 punten uit 2 wedstrijden is de start van v.v. Zundert goed. Het spel van de eerste helft was van hoog niveau. Hier moet op voortgeborduurd worden. Te beginnen komende zondag uit bij Steen dat afgelopen weekend niet in actie kwam door Corona besmettingen in de vereniging.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Wim Kas [W: Cas van Oijen], Olivier van Hassel, Frenk Zagers, Steven Braspenning [W: Thomas Kerstens], Fabian Nelemans, Dennis Verheijen, Tim Goethals, Nick Goossens [W: Stijn Geuke], Mike Daemen en Tim Englebert.

Wissels: Lars Vermeulen, Cas van Oijen, Thomas Kerstens, Stijn Geuke en Wessel Delcroix.