VVR JO19-1 - Zundert JO19-1 (1 - 4)

zaterdag 28 januari 2023, 15:00

VVR JO19-1 – Zundert JO19-1 (0-1) 1-4

Laten we beginnen met goed nieuws voor degene die moeilijk in slaap komen. De wedstrijd tussen VVR en Zundert is opgenomen en verschijnt binnenkort op DVD. Hij zal op doktersrecept verkrijgbaar zijn voor mensen  met slaapproblemen. Waarschijnlijk is 5 minuten bekijken van de beelden voldoende om vredig in te dommelen.

En er is meer goed nieuws. De JO19-1 begon met een overwinning. Een 1-4 overwinning in een derby nog wel. Sommigen spreken zelfs over een interland, maar op het veld was er van rivaliteit weinig te merken. De eerste twee confrontaties waren pittig en lastig voor Zundert, nu was het een walk-in-the-park, zonder zelf goed te voetballen. Het hobbelige veld hielp er ook  niet bij. Maar een eerdere 2-1 overwinning en een 2-2 gelijke spel voorspelden meer problemen, dan er in praktijk waren.

Het aantekeningenblokje van uw verslaggever was leger dan ooit. In het verleden was dat geen beperking voor de lengte van het verslag, maar nu moet het van diep komen.

VVR trapte af waarna Zundert de bovenliggende partij was. Roy werd nauwelijks getest en deed wat hij moest doen naar behoren. De defensie had geen kind aan de aanval van VVR. Jesse, Daan, Floris en Luca waren heer en meester, waarbij Jesse en Luca ook nog impulsen naar voor gaven.

Sieb en Tieme hadden de controle op het middenveld en Maarten probeerde de voorwaartsen te voeden met passes. Na een kleine 20 minuten ontving Maarten een rotschop, wat terecht een gele kaart voor VVR tot gevolg had.  Zundert profiteerde van het overtal en speelde een aanval keurig uit. Opgezet op rechts, verplaatst naar links, waar Issam diepging, zijn voorzet kwam bij Mikai die de bal op een presenteerblaadje doorgaf richting Sem. Sem schoof de bal beheerst langs de doelman, 0-1.

De tegenstander mocht niet veel later terug het veld in. En nog eens 20 minuten later was het rust. Dat was het zowel. Geen opstootjes, geen scrimmages, geen bijzonderheden, gewoon als een kabbelend beekje voltrok de wedstijd zich aan de toeschouwers voorbij. Ook hier opvallend weinig interesse in het duel. Buiten een plukje diehard VVR supporters voor de kantinedeur waren het hoofdzakelijk roodzwarte fans die langs de kant stonden.

Na rust kwam Jarno in het veld voor Issam. Luca die het goed deed in de laatste linie ging nu weer op z’n vertrouwde plek in de voorhoede aan de slag. Invaller Jarno haalde heel attent de bal van de lijn 6 minuten na rust, waardoor Zundert een tegentreffer bespaard bleef. Nog 5 minuten later leek de wedstrijd beslist. En wel op karakteristieke wijze. Maarten dribbelde na de achterlijn en gaf de bal voor. Na een rommeldebommel, klutse-de-fluts-bal lag de bal achter de doelman. Door een eigen doelpunt was de marge verdubbeld. 0-2.

Tijd om verder te wisselen. Merijn voor Sieb en Tijs voor Luca. Het veranderde niet veel aan het spelbeeld, Zundert was sterker zonder tot grote hoogte te stijgen. In de  65e minuut vond het meest spectaculaire moment van de wedstrijd plaats. Een indrukwekkende rush van Mikai werd beëindigd  met een schot. De keeper stopte deze poging. De rebound was voor Sem. De doelman stopte deze poging. De bal kwam weer bij Mikai, de doelman stopte deze poging. De bal kwam terug voor de voeten van Sem, het wordt eentonig, maar de keeper stopte deze poging. Toen viel de bal voor de voeten van Tijs, die de bal subtiel over de keeper chipte. Hierop moest de doelman het antwoord schuldig blijven, 0-3. Wedstrijd gespeeld.

Toch maakte de scheidsrechter, die overigens verder prima floot in een makkelijke wedstrijd, het nog even spannend. Tieme werd voor een licht vergrijp met een gele kaart naar de kant gestuurd. In de ondertal situatie kreeg VVR ook nog een makkelijk gegeven strafschop, die goed werd binnengeschoten en toen Tieme terug in het veld kwam werd een zware overtreding op hem niet met geel bestraft. Het had overigens allemaal geen invloed op het resultaat.

Sterker nog in de slotminuten hield Mikai een bal knap binnen en lanceerde Sem in de diepte, die sneed deze keer goed naar binnen en verraste de doelman in de korte hoek, 1-4.

Hiermee werd een derby vrij eenvoudig gewonnen. Drie punten bijschrijven en door naar de volgende wedstrijd. Dan is Boeimeer JO19-2 thuis de tegenstander. De ploeg uit Breda verloor de eerste wedstrijd met 0-3 van JEKA JO19-4 en lijkt een van de mindere goden in de competitie. Maar dit zijn vaak de meest tricky wedstrijden, dus vol focus op naar volgende week. Aftrap 15.00 uur op sportpark de Wildert, kom de mannen aanmoedigen, zodat ze het niet gaan onderschatten. En mocht het makkelijk gaan, ze het belang van een goed doelsaldo blijven beseffen

Opstelling: Roy, Luca (W: Tijs), Daan, Floris, Jesse, Tieme, Sieb (W: Merijn), Maarten, Mikai, Issam (W: Jarno) en Sem.

Wissels: Jarno, Merijn en Tijs.