Were Di 2 - Zundert 2 (4 - 6)

zondag 12 maart 2023, 10:00

Soms probeer ik in de inleiding van de rubriek "Het wel en wee van Zundert 2" het verslag nog enig cachet te geven. Deze keer is er geen redden aan. Een absurde 4-6 uitslag verdient een bijzonder verslag. En dat is de mannen gelukt. Veel leesplezier.

Wedstrijdverslag Were di 2 – Zundert 2

De heren van Were di wilde Zundert een mentale tik uitdelen door om 10:00 te spelen. Hierdoor hebben ze ervoor gezorgd dat Wouter niet aanwezig kon zijn. Slim gespeeld, al zeg ik het zelf.

Gelukkig hadden we genoeg man om door weer en wind (en bospaden) om 7:45 te vertrekken naar Were di om ze een mentale tik terug te geven. We waren (zoals gepland) eerder op de club en hebben al het worstenbrood uit de smikkelbar opgegeten, 1-1.

Zo konden we de wedstrijd toch met een gelijkspel beginnen. De volgende équipe mocht het gaan doen op het kunstgras van de 1e club van Tilburg:

Jan Vermeulen

Bwomentrekker - Het raam stond open – Future DILF – Ernie

Oin the butcher

Haarband Vergauwen                   Tiffie

VAAAAAAN Dongen        Nipke Daemen                 Stoplicht

Reservespelers; Wokkel, Bert, Mikai (sorry, ik had geen bijnaam paraat)

Speler van de week: Scooba (zie foto)

Scooba zijn favoriete voetballer van het 2e is Owen, zijn favoriete snack in de kantine is een zakje haribo en na de wedstrijd drink hij graag een pilske, toch willy?

Op een uitstekend kunstgras konden we aftrappen, waardoor Zundert al snel druk op de helft van de tegenstander kreeg en Nipke al binnen 5 minuten de kans kreeg op de 0-1, helaas miste hij de 1 op 1 nipt.

Na meerdere aanvallen van Zundert in de openingsfase kwam een makkelijke, hoge bal richting de goal van Jan Vermeul. Helaas kreeg Jan geen grip op de bitterbal en deze viel zonder pardon in de goal, 1-0. Gelukkig kon hij na de wedstrijd vertellen dat hij nieuwe handschoenen heeft gekocht, dit keer wél met grip. Dus Roosendaal 2, jullie zullen er geen voordeel van kunnen behalen.

Zundert was wakker (behalve Wouter misschien) en ging gelukkig door met waar het mee begonnen was; druk op de helft van de tegenstander zetten. Hieruit gooide Lars een bal lang, die via Rick bij Jacco die Joey de diepte instuurde. Joey maakte een actie tussen 2 man door en prikte de bal in de lange hoek binnen, 1-1.

Daarna gebeurde in de 1e helft niet veel speciaals meer, maar gelukkig hebben we de 2e helft nog genoeg te vertellen.

We begonnen weer sterk met een aantal snelle uitbraken waar kansjes uit kwamen, maar helaas kregen we de bal niet binnen gewerkt met een aantal prima offensieve acties. Dan maar op een kut manier scoren; een corner kwam op het (grote) hoofd van Mathijs die hem kruislinks richting de goal kopte, paar keer in de kluts over en weer en de bal komt voor de voeten van Stef. Die twijfelde geen seconde en dacht dat er een snelheidsmeter achter de goal stond; 1-2, de keeper hoorde hem alleen maar.

Kort erna bleef Zundert aanvallen en werd het spel een aantal keer goed verlegd. De bal kwam vervolgend bij ons Tiefke terecht. Hij zag Plumeauwie Daemen vrij staan en slingerde hem voor. Plumeauwie liet de bal op zijn plumeau-kapsel vallen en knikte hem keurig binnen, 1-3.

Onbewust kwam de nonchalance in het elftal geslopen en Were di kreeg wat hoop. Were di kreeg in deze periode best veel standaardsituaties rond de zestien waarvan een vrije trap van 25 meter. De beste man dacht dat de snelheidsmeter was verplaatst naar onze goal en Lars hoorde hem alleen maar voorbij zoemen. Kort erna kwam de 3-3 en Were di was helemaal terug in de wedstrijd bij de 60e minuut.

Een speciaal moment; de speler van de week kwam na een shotjes stage terug in het elftal samen met Bert; die afgelopen week liet zien dat hij beslissende doelpunten kan maken. Een gouden wissel; Scooba werd in de diepte gestuurd en legde de bal bij Sem neer. Hij kon de trekker overhalen en het was hangen, 3-4. Nu zal het toch wel gedaan zijn met Were di?

Maar Zundert 2 is Zundert 2 niet om het zichzelf nogmaals verdomd moeilijk te maken op deze mooie zondagochtend. De corner van Were di werd in de 85e minuut afgeslagen en een speler nam de bal in 1x op de pantoffel, mooi zondagsschot; 4-4.

Gelukkig had Zundert nog genoeg energie en kwam er alleen nog maar meer energie doordat Ricky naar de kant moest met kramp; competitiedebuut van de Wokkel. Dit bracht gelijk voor – zoals hij het zelf noemde – mentale support voor het team, en dat heeft Were di geweten.. Nipke bubbel werd op rechts weggestoken en zag voor de goal Jacks met z’n verblindende, witte schoentjes lopen. Een perfecte bal binnen de 5 meter, die kon Jacco niet missen, toch?

Gelukkig niet, maar wel schoot hij de bal bijna naast en over waardoor de bal vol in de winkelhaak. Hij trapte de paal als celebration doormidden en we hadden de voorsprong weer te pakken. Vervolgens dacht Blowie; waarom niet nog een keer zo’n goal? Doen we.

Joey op rechts erover en Jacco die (weer) een intikker scoorde. Dit keer was het plat op de grond liggen de celebration; daar kan nog aan gewerkt worden. 4-6, de scheids floot af voor de 1e set. 4-6 winst in legs, op naar volgende week.

Roosendaal-thuis, de huidige koploper, 12:00, Sportpark de Wildert, be there!