Wernhout 1 - Zundert 1 (4 - 1)

zondag 4 december 2022, 14:00

Zundert snijdt zichzelf in de vingers

Na twee knappe overwinningen kon Zundert deze reeks geen vervolg geven in Wernhout. In twee periodes gedurende de wedstrijd leek er iets te halen voor Zundert, maar mede door persoonlijke fouten won Wernhout verdiend, hoewel de score wel erg hoog uitviel, 4-1.

Zundert begon goed aan het duel. Bij Wernhout leek er veel druk en spanning op te staan. Ballen vlogen alle kanten uit. Tot uitgespeelde kansen kwam Zundert echter niet. Na een kleine 20 minuten kwam Wernhout op voorsprong. Een bal over de laatste linie gaf een aanvaller van Wernhout ruimbaan. Omdat hij de bal niet lekker meenam, leek Zundert het gevaar alsnog te kunnen neutraliseren. Echter herpakte de aanvaller zich en verschalkte zowel de verdediging als de doelman.  Hierna kwam Wernhout ook beter in de wedstrijd.

Zundert kon net als de afgelopen wedstrijd in de achtervolging. Fabian was er met een kopbal uit een corner nog het dichtste bij, waar Wernhout overigens ook nog een treffer zag worden afgekeurd vanwege buitenspel. Hierdoor bleef het 1-0 bij rust. De aanwezige supporters zochten de kantine op om zichzelf te verwarmen, want het was erg koud en guur langs de lijn.

Een ongewijzigd Zundert ging na de pauze op jacht naar een gelijkmaker. Helaas viel het doelpunt aan de overzijde. Een misverstand in de defensie werd genadeloos afgestraft, 2-0. Op dat moment leek de wedstrijd gespeeld. Toch rechtte Zundert nog een keer de rug. Wessel zette goed door toen een diepe bal niet goed werd ingeschat door Wernhout. De poging van Wessel werd vlak voor de doellijn door Mike binnengetikt. Waar Wernhout dacht aan buitenspel, bleef de treffer staan.

Hierop moest de zieke Thomas zich in het doel laten vervangen door Lars. En ook Maarten kwam in de ploeg voor Wessel. Het spelbeeld keerde, Zundert had het momentum en ging op zoek naar de gelijkmaker. Mike was er tweemaal dichtbij. Eenmaal kon de doelman met de voet de inzet corner werken, de andere keer zette hij z’n handen erachter en zag toch z’n opluchting de bal van de lat terug het veld in springen.

Ook de andere Thomas moest zich geblesseerd laten vervangen, de masked shooter Tjeu kwam voor hem in het team. Nadat Lars een terugspeelbal opraapte, werd de verkregen vrije trap hard binnengeschoten, waarna het geloof uit de Zundertse spelers verdween. Toch gaf men zich nog niet gewonnen. Jacco kwam Siemen aflossen. Verder dan een goed schot van Fabian kwam Zundert niet.

Dat het in de laatste minuut nog kinderlijk eenvoudig 4-1 werd, deed er niet meer toe. Zundert ontbeerde creativiteit om het stugge Wernhout pijn te doen. De doelpunten werden ongelukkig weggegeven, waar Wernhout optimaal gebruik van maakte en dus ook terecht won.

Volgende week de laatste thuiswedstrijd van Zundert dat het ontketende Schijf ontvangt. Hopelijk staan Zundert dan weer aan de goede kant van de score, zodat het aansluiting houdt met de top van de ranglijst.

Opstelling: Thomas van Nederkassel (W: Lars Vermeulen), Menno Schrauwen, Frenk Zagers, Cas van Oijen, Thomas Kerstens (W: Tjeu van der Heijden), Karim Vriends, Olivier van Hassel, Fabian Nelemans, Siemen Boomaerts (W: Jacco de Bil), Wessel Delcroix (W: Maarten Arnouts) en Mike Daemen.

Wissels: Lars Vermeulen, Bas Englebert, Jacco de Bil, Tjeu van der Heijden en Maarten Arnouts.