Wernhout JO19-1 - Zundert JO19-1 (1 - 6)

zaterdag 19 november 2022, 14:45

Wernhout JO19-1 – Zundert JO19-1 (0-5) 1-6

Vooraf was er toch wel enige nervositeit. Zundert was beducht op de kracht van Wernhout. Zeker in huize Matthijssen, waar de broertwist tussen Senna en Mikai al tijden het onderwerp van gesprek was. Mikai kan voorlopig het hoogste woord hebben aan de keukentafel. Wel moet gezegd worden dat het zeker niet aan Senna lag, hij was een van de beste bij de thuisploeg. Hij liet duidelijk zien dat hij z’n opleiding bij v.v. Zundert heeft genoten.

Maarten mocht niet in actief komen, omdat hij morgen met Zundert 1 in actie moet komen. Job werkt hard aan z’n herstel, maar is nog niet aan veldwerk toe. En ook Luca was geblesseerd. Daardoor zaten alleen Floris en Mikai op de bank.

Zundert begon voortreffelijk aan de wedstrijd. Het leek wel een wedstrijd op twee snelheden. Wernhout werd kleurenblind gespeeld. Als de haas tegen de schildpad speelt, zal de schildpad met een list moeten komen. Maar vandaag was er bij Wernhout geen plan om Zundert te ontregelen. Daardoor was heet een ongelijke strijd. Of beter gezegd, geen wedstrijd. Zundert liet zien waar het toe in staat is. En dat was 45 minuut heel veel.

In de zevende minuut scoorde Tijs knap uit de draai. Dit nadat de doelman een voorzet / schot van Sem losliet. Voor deze openingstreffer was Zundert al meerdere malen gevaarlijk geweest. En zag het om onduidelijke redenen een doelpunt van Merijn afgekeurd. Ook hier een voorzet van Sem die voor de voeten van een Zundert viel in de voorbereiding.

In de traditie alle spelers in het verslag te noemen, een compliment voor de discipline van de verdediging in de eerste helft. Daan, Harold heersten in het midden. En waren snel in de opbouw. Jesse denderde over de linkerflank en was een doorlopend gevaar. De tandem Issam en Jesse was sowieso een plaag voor de rechterkant van Wernhout. Op rechts was Jarno betrouwbaar en degelijk in z’n verdedigend werk.

Op het middenveld buffelden Tieme, Merijn en Sieb dat het een lieve lust was. Veel energie aan de bal, agressief in de duels en snel spelen in plaats van lopen met de bal. Wernhout kreeg hier geen enkele grip op. Merijn was met een stuiterend schot dichtbij de 0-2. Het drietal bepaalde het tempo van de wedstrijd, liet de bal goed rondgaan en zette hoog druk. Met heel balveroveringen tot gevolg. Wernhout snakte naar adem, maar kreeg die niet.

Na ruim een kwartier schoot Sem van grote afstand. Deze poging was de doelman te machtig. Al grabbelend zag hij de bal achter zich in het net ploffen. Weer een kwartiertje later kroop Sem naar binnen en opende op Issam op links. Issam kwam de zestien binnen en schoot buitenkant rechts de bal in de verre hoek. 0-3.

Tussendoor en daarna creëerde Zundert volop kansen, maar had pech in de afronding, vooral Sem had z’n vizier niet scherp staan. Issam was er met een kopbal nog dichtbij. Koppen is duidelijk niet het sterkste punt van de excellerende Issam. De voorzet van Sem was uitstekend, de bal viel panklaar op de kruin van de instormende aanvaller, maar ging naast.

Issam maakte dit iets later goed, na de zoveelste coole combinatie met turbo Jesse. Nog voor rust stond Tijs aan het einde van een goede aanval over veel schijven. Sem was voor de derde maal de aangever. Dus ook (tot er een beter woord is) een “hatssist”. De stand was 0-5 bij rust. Nog voor dat de mannen aan de ranja konden, was de wedstrijd gespeeld. Sterker nog met 0-5 mocht Wernhout nog het meest gelukkig zijn. Een hogere uitslag was gezien het goede spel en de kansen zeker mogelijk geweest.

Na rust kwamen Floris en Mikai in de ploeg ten faveure van Harold en Sem. Het lag niet aan de invallers, maar de flow van de eerste helft was weg. Niet dat Wernhout nu zoveel beter ging spelen, maar het niveau verschil was minder zichtbaar. Roy kon zich wel een paar keer met uitkomen en reacties met de voet onderscheiden. Zundert kreeg ook wel mogelijkheden, maar de jus van de eerste helft ontbrak. Er werd te veel met de bal gelopen. De opbouw was naast traag ook belabberd en er werd veel te weinig van kant gewisseld. Gebrei door het centrum als gevolg. Sem kwam nog even terug voor Tijs.

Kortom de supporters die de eerste helft genoten hadden van hartverwarmend voetbal, werden bruut geconfronteerd met de werkelijke temperatuur. Het was ijskoud en niet om aan te zien. Wernhout kon hier éénmaal van profiteren. En Zundert kwam door een intikker van Issam na een keurig aanval weer op een marge van vijf. Met 1-6 verliet Zundert dan ook met mixed feelings het veld.

Missie volbracht. Drie punten, geen nieuwe blessures en prachtig spel in de eerste vijfenveertig minuten. Zundert staat nu afgetekend op kop, maar dit komt ook door afgelastingen en verschuivingen van andere duels in de competitie.

Volgende week een wedstrijd tegen het kwakkelende Hoeven JO19-1. Een competitie werd hier met 7-4 van verloren. Dat was genoeg om de koppositie te behouden, maar wel confronterend. Zundert kan nu dus laten zien dat dit een vergissing was. Er kan revanche genomen worden en zo een passend antwoord geven op de enige nederlaag van dit seizoen in een officiële wedstrijd.

Dus kom onze mannen aanmoedigen aanstaande zaterdag op sportpark de Wildert tegen Hoeven JO19-1.

Opstelling: Roy, Jesse, Harold (W: Floris), Daan, Jarno, Tieme, Merijn, Sieb, Issam, Tijs (W: Sem) en Sem (W: Mikai).

Wissels: Mikai en Floris.