Wernhout JO9-1 - Zundert JO9-1 (2 - 10)

zaterdag 17 september 2022, 9:30

Wernhout JO9-1 – Zundert JO9-1 (0-3) 2-10

Vorige week vloog de JO9-1 al sensationeel uit de startblokken tegen VVR MO9-1. Met 10-2 werden de blauwwitten terug naar Rijsbergen gestuurd. En nu hoor ik jullie denken, ”ja maar dat was tegen een meisjesteam!”, Nou en? Dan moet je het nog maar even doen.

Deze week kwam er een extra factor bij kijken, namelijk “Corsokoorts”. De oogjes stonden klein. Je kon wel zien dat het bouwen aan de kindercorso wagens tot in de kleine uurtjes door was gegaan. Maar gelukkig had tegenstander Wernhout JO9-1 met hetzelfde euvel te maken.

Renzo was er deze week niet bij, maar verder was gelukkig iedereen present. Er werd een goede warming-up afgewerkt, waar het spelplezier en de gretigheid vanaf spatte. Kortom Zundert had er ondanks het herfstachtige weer zin in.

In het eerste blok bleek Wernhout een gelijkwaardige tegenstander. Met 1 of 2 spelers van buitencategorie. Zundert  zette daar een sterk collectief tegenover. J’Lano was weer de muur zoals we hem kennen. Steeds als Wernhout gevaarlijk werd, stond daar J’Lano die onverschrokken en doortastend ingreep. Zijn kompaan in de defensie Mats raasde weer over het veld als een opgevoerd Duracell konijn. Dan assisteerde hij J’Lano weer, dan stond hij weer aan de basis van een levensgevaarlijke counter. Intussen keepte Biniam een goede wedstrijd. Hij kreeg niet veel te doen, maar alles wat hij deed was goed. Ook z’n spelhervattingen. Hij hield dan ook twee blokken de nul.

Lugeno was lekker op dreef. Hij rende een paar keer het complete team van Wernhout voorbij, maar had pech in de afronding. Toch stond hij voor rust al driemaal op het wedstrijdformulier. Eerst maakte hij goed voorbereidend werk van Mats vakkundig af. Lisse stond aan de basis van de 0-2. Op het middenveld werd zij ingespeeld, ze controleerde de bal, behield het overzicht en stuurde Lugeno op avontuur. Dit wist dit voorbereidend werk een passend vervolg te geven, 0-2. En nog voor rust stond het dus 0-3. Finan speelde zich knap vrij en bediende Lugeno voor z’n derde treffer.

Normaal gaat om 12.00 uur op de eerste maandag van de maand het alarm in Zundert. In Wernhout is dit blijkbaar anders geregeld. Hier stond dit alarm ongeveer de gehele wedstrijd aan en galmde indringend over het veld. Ondanks deze hinderlijke galm, voetbalde Zundert zeer kalm na de pauze. De ranja had de JO9-1 goed gedaan.

Intussen wisselde zon en regen elkaar af, met een regenboog tot gevolg. Hier was volop aandacht voor vanuit de acteurs en actrices op het veld. En als je goed keek, zag je de regenboog eindigen in het doel van Wernhout. Daar stond voor Zundert de pot met goud. Het blok na rust ging dan ook voorspoedig voor de roodzwarten. Tijn vond maar liefst viermaal het net, of beter gezegd hij scoorde viermaal, want sommige pogingen waren zo zacht dat ze het net niet geraakt hebben. Tijn speelde goed en was scherp voor de goal. Intussen kreeg Wernhout de verdiende eretreffer. En later nog een tweede. Dit kwam ook omdat Zundert nog meer de aanval zocht. Finan kon zich als keeper nog een keer onderscheiden door een schitterende en harde vrije trap knap uit het doel te tikken. Een wereldredding van Finan.

Ook Biniam kwam met een hard schot op het scoreformulier. Zo was de wedstrijd dus gespeeld. 2-8. Zundert was te sterk. In het laatste blok ging het weer meer gelijk op. Lisse werd meer in het spel betrokken, Mats bleef onvermoeibaar aanvallen, Biniam, Tijn en Lugeno probeerde te blijven combineren, waardoor volgens mij door doelpunten van Tijn en Lugeno de 2-10 eindstand werd bereikt.

Soms werd er nog iets te weinig overgespeeld. De doeltrappen of indribbelballen kunnen soms nog iets sneller genomen worden, maar overall een knappe teamprestatie van de JO9-1. Er werd hard gewerkt, niet op elkaar gezeurd en waar mogelijk overgespeeld. De keepers hebben het dapper gedaan en iedereen lijkt z’n positie en taak in het team te hebben gevonden.

Volgende week om 10.15 uur thuis tegen UVV’40 JO9-1. Hier is vooraf niets van te zeggen. De twee opeenvolgende 10-2 overwinningen zeggen niets. We beginnen gewoon weer met 0-0. Als onze mannen en dame zo goed hun best blijven doen, samen blijven spelen en werken voor elkaar, zal het ongeacht het resultaat weer een leuke wedstrijd worden. Dus kon ze aanmoedigen! Voor nu allemaal een fijn kindercorso! HUP ZUNDERT JO9-1!