Zundert 1 - Achtmaal 1 (6 - 1)

zaterdag 7 september 2019, 18:00

Zundert – Achtmaal slechts een helft spannend

Zundert boekte een ruime overwinning op Achtmaal, 6-1. Toch ging het niet zo eenvoudig als de score doet vermoeden. Door de andere uitslagen in de poule is Zundert na twee wedstrijden al zeker van de groepswinst.

Op een gure september avond stond een bekerderby op het programma. De publieke opkomst viel wat tegen. Degene die de wedstrijd gezien hebben, zullen beamen dat het een wedstrijd met twee gezichten was.

Voor rust was het Zundert dat het meest aan de bal was. De opbouw was echter langzaam, stroperig en slordig. Hierdoor kon Achtmaal optimaal gebruik maken van de aanvallende wapens. Twee watervlugge aanvallers zorgden voor veel gevaar. Het was te danken aan een aantal goede reddingen van Joep en gehaast afwerken van Achtmaal dat Zundert zonder tegentreffer de rust haalde. Zelf kon het aanvallend nauwelijks een vuist maken. Het was dan ook geen verrassing dat de 1-0 vanaf de stip tot stand kwam. Fabian schoot deze overigens bekwaam binnen.

Met een gelukkige voorsprong mocht Zundert aan de thee. Wat er gezegd is in de rust of wat er in de thee zat is niet bekend. Wel stond er een ander Zundert na de pauze.  Achtmaal werd fel vastgezet en duels werden gewonnen.  Ook de snelheid in de passing en combinaties waren nauwkeuriger. Al na twee minuten gaf Tim voor, na goed te zijn weggestuurd door Owen. De voorzet werd door Karim binnengegleden. Niet veel later gaf Menno na goed doorzetten de bal voor. Tim schoot de bal met een schuit in de hoek, waarmee het verzet van Achtmaal definitief gebroken was.

Tjeu krulde nog de 4-0 binnen met een perfecte vrije trap in de winkelhaak. Hierna begon het wisselen. Tim G. kwam in de ploeg voor Karim. Zundert denderde door, Tjeu scoorde met de kop na een mooie slalom en voorzet van Owen.  Sebastiaan kwam voor broer Olivier. En Mike voor Tim E.

Het waren de wissels die voor de 6-0 zorgden. Een goede voorzet van Mike werd door Tim G. ingetikt. Vanuit de aftrap scoorde Achtmaal schitterend met een ver afstandsschot. Dit bleek ook de eindstand.

In de tweede helft liet Zundert zien waar het toe in staat is. Ook de wissels maakten een goede beurt. Hiermee blijkt dat niemand zeker van z’n plaats is. Er is een gezonde concurrentie strijd voor de basisplaatsen. Hierdoor moet iedereen iedere week alles geven om de uitverkiezing waar te maken.  Kortom een wedstrijd met een aantal zeer goede zaken, maar ook zeker aandachtspunten, vanuit de eerste helft, waaraan gewerkt moet worden op het trainingsveld. Eigenlijk een ideale wedstrijd voor een trainer. Een ruime overwinning en toch punten om te verbeteren. Volgende week de laatste wedstrijd in deze bekerpoule, thuis tegen BSC.

Opstelling: Joep Jacobs, Menno Schrauwen, Wim Kas, Dennis Verheijen, Tjeu van der Heijden, Lars van Elsacker, Owen Maas, Olivier van Hassel [W: Sebastiaan van Hassel], Karim Vriends [W: Tim Goethals], Fabian Nelemans en Tim Englebert [W: Mike Daemen].

Wissels: Thomas van Nederkassel, Sebastiaan van Hassel, Steven Braspenning, Rob Gommers, Mike Damen en Tim Goethals.