Zundert 1 - Bavel 1 (3 - 3)

dinsdag 6 september 2022, 20:00

Zundert en Bavel vermaken het publiek.

Het eerste kwartier van de wedstrijd ging het vooral nog over het bloemencorso langs de lijn. En natuurlijk over de uitslag. Een jurysport roept altijd vragen op. Bij voetbal is het anders. De uitslag is de uitslag. Hoewel over de weg naar de uitslag natuurlijk ook veel te discussiëren is. Op de wedstrijd tussen Zundert en Bavel kan zonder twijfel het etiket “vermakelijk” geplakt worden.

Beide elftallen hadden aanvallende intenties. Dit ging soms ten koste van de verdedigende organisatie. Afwisselend waren Bavel en Zundert de bovenliggende partij. En net als je dacht, nu is het gespeeld, dan gebeurde er weer iets onverwachts. Zundert toonde veel veerkracht, want Bavel kwam driemaal op voorsprong, waarna Zundert even zo vaak de gelijkmaker binnenschoot. En hiermee verklappen we dus eigenlijk al de eindstand, inderdaad 3-3.

Zundert begon sterk en had de eerste 10 minuten een duidelijk veldoverwicht. De eerste bal over de defensie betekende helaas ook de eerste tegentreffer. Daarna nam Bavel het heft in handen en had het zo maar uit kunnen lopen naar 0-2 of 0-3. Halverwege de eerste helft was een schot van Menno op de bovenzijde van de lat een nieuw omslagpunt. Zundert ging weer meer combineren en scoorde dan ook de 1-1. Bavel probeerde druk te zetten, maar Zundert kwam eronderuit. Met een lange bal, die verlengd werd door Mike, ging Jacco aan de haal. Hij passeerde z’n tegenstander en schoot hard en hoog de gelijkmaker op het scorebord.

Zundert ging verder en kreeg met Jacco (op de lat) en Mike kansen op de voorsprong, toch was het Bavel dat met een voorsprong aan de thee ging. Een vlotte counter betekende de 1-2. Na de rust kwamen Stijn en Karim, Cas en Nick aflossen. En ging het spektakelstuk verder.

Olivier uit een voorzet van Mike was de eerste die de doelman onder vuur nam. De redding mocht er wezen. Even later was een slim schot van Wim de doelman te machtig. Wim zag halverwege de vijandelijke helft dat de doelman te ver voor z’n doel stond en schoot met een sublieme boog over de verbouwereerde keeper.  Zo was de stand weer in evenwicht. Tjeu kwam in de ploeg voor Menno.

Om alle kansen van beide partijen te omschrijven gaat te ver, maar zowel Bavel als Zundert hadden mogelijkheden om op voorsprong te komen. Bij Zundert waren Jacco en Oliver dichtbij. En bij Bavel was het wel weer raak. Uit een lange bal van de doelman, stond een aanvaller van Bavel ineens oog-in-oog met Thomas. Hij kon simpel z’n derde van de avond maken. Maar nog was het niet klaar. Maarten kwam Mike in de aanval aflossen.

Met veel voorzetten en drang naar voor maakte Zundert duidelijk dat het zich nog niet gewonnen gaf. Maar in de afwerking ontbrak het aan fortuin. Toch kwam de gelijkmaker er nog. Zundert kreeg een vrije trap in de zestien omdat de doelman uit Bavel volgens de scheidsrechter te lang treuzelde met het hervatten van het spel. Wim maakte dankbaar gebruik van dit buitenkansje en bracht met zijn tweede van de avond Bavel en Zundert opnieuw op gelijke hoogte. En daar bleef het deze keer bij.

Een zoals gezegd vermakelijk duel, zonder winnaar. Of beter gezegd met de neutrale voetballiefhebber als winnaar. Voor beide trainers genoeg goede zaken om op verder te bouwen, maar ook nog een aantal aspecten om aan te sleutelen. Kortom finetunen op de trainingen en dan weer een stapje beter in de volgende wedstrijd. Voor Zundert, aanstaande zondag uit tegen GESTA.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen [W: Tjeu van der Heijden], Cas van Oijen [W: Stijn Geuke], Thomas Kerstens, Steven Braspenning, Lars van Elsacker, Wim Kas, Olivier van Hassel, Jacco de Bil, Mike Daemen [W: Maarten Arnouts] en Nick Goossens [W: Karim Vriends]

Wissels: Lars Vermeulen, Stijn Geuke, Karim Vriends, Maarten Arnouts en Tjeu van der Heijden.