Zundert 1 - BSC 1 (2 - 2)

zondag 15 september 2019, 14:30

Zundert en BSC vermaken het publiek niet.

Onder een heerlijk zomerzonnetje werkten Zundert en BSC een ouderwets potje zomeravond voetbal af. Omdat Zundert al zeker was de poulewinst en er voor BSC niets meer te halen was, konden beide teams vrijuit voetballen.

Dat haalde deze zondagmiddag niet het beste in beide teams naar boven. Degene die het kinderbloemencorso boven de wedstrijd hadden verkozen, kregen gelijk. Gelukkig voor de aanwezigen was het heerlijk weer en kon er goed bijgekletst worden.

Al na 5 minuten kreeg BSC een niet te missen kans, die toch geen doel trof. De start van Zundert was niet scherp genoeg. Toch nam het binnen 10 minuten de leiding toen Fabian een lage voorzet eenvoudig in de lange hoek achter de doelman schoof.

Zundert ging gesteund door de voorsprong niet beter voetballen. Het spel kabbelde een beetje voort, waarbij de gevaarlijkste momenten voor BSC waren. Maar verder dan twee grote kopkansen en een schot op de lat kwamen de bezoekers uit Roosendaal niet.

Na de rust kwam Rob Gommers in het veld voor Sebastiaan. Dit veranderde het spelbeeld overigens niet. De eerste drie kansen na rust, waren alle drie voor BSC, waar matig afronden en de paal een gelijkmaker voorkwamen. Na een kwartier kwam ook Tim Goethals in de ploeg. Owen maakte plaats voor hem.

In de 70ste minuut leek de wedstrijd gespeeld. Mike mocht deze keer wel door van de scheidsrechter, ondanks het vlagsignaal van de grensrechter. Zijn schot werd nog gekeerd door de keeper, maar de attent meegelopen Fabian schoot de rebound wel binnen, 2-0. Waarna ook gelijk Tim Englebert in het veld kwam voor Karim.

Met nog een ruim kwartier op de klok ging het alsnog mis. Om niet geheel duidelijke reden ging de bal op de stip, waarna BSC dit buitenkansje wel verzilverde en terug in de wedstrijd kwam. Niet veel later lag de bal voor de tweede maal achter Thomas. Deze keer door een onfortuinlijk eigen doelpunt.

Hierna volgde de beste fase van Zundert waarin het liet zien toch voor de overwinning te willen vechten. Het slaagde hier nog bijna in toen de doelman een vrije trap van Tjeu net voor of achter de lijn keerde. Hij telde in elk geval niet, waardoor het bij 2-2 bleef.

Zundert heeft dus gedaan, wat op basis van de krachtverhouding in de poule mocht worden verwacht. Maar waar Zundert nu precies staat, is niet geheel duidelijk geworden. Het gewonnen Sandraudiga toernooi, de wisselvallige oefenwedstrijden en vreemde bekerwedstrijden geven geen duidelijk antwoord op de vraag hoe sterk Zundert nu is. Aanstaande zaterdag start de competitie met een uitwedstrijd tegen Schijf, benieuwd hoe onze roodzwarten dan voor de dag komen.