Zundert 1 - Clinge 1 (3 - 2)

donderdag 10 maart 2022, 20:00

Zundert toont veerkracht

In het midweekse inhaalduel tegen Clinge begon Zundert matig en kwam vlot met 0-2 achter. Toch wisten de Roodzwarten de uiteindelijk verdiende drie punten in eigen huis te houden.

Zundert begon nog wel redelijk aan de wedstrijd, die wat later van start ging omdat de bezoekers vast hadden gestaan in het verkeer. Om onverklaarbare redenen zakte het daarna ver weg. De supporters hadden waarschijnlijk meer genoten van de verrichtingen van de dames en overige senioren die op het C-veld de wekelijkse training aan het afwerken waren.

Toch bleven zij de verrichtingen van Zundert 1 volgen, waarin ze zagen dat Zundert de tegenstander in de wedstrijd liet komen. Sterker nog het gaf twee doelpunten weg, waarbij gezegd moet worden dat Clinge op dat moment ook het beste van het spel had. Zundert kon dus in de achtervolging. 0-2 na minuut of twintig.

Het duurde even voordat Zundert zich herpakte. In een rommelige fase leek een teleurstellende avond zich te ontvouwen. Maar zoals vaker kan 1 moment een wedstrijd doen kantelen. Deze keer was het een uitbraak van Siemen over links, die een prima voorzet afleverde. Het afronden van Tjeu was nog mooier, zijn schot trof dan ook het doel. En het werd nog mooier voor rust. Nog geen minuut na de aansluitingstreffer kreeg Siemen opnieuw de bal. Hij waagde z’n kans van een meter of 20. Met enige fortuin verdween de bal via een verdediger achter de doelman. 2-2. En hiermee bleek maar eens de wijsheid van Cruijff “als je niet schiet, kun je ook niet scoren”.

De thee en in de kantine de pauzedrankjes smaakten toch wel lekkerder met deze tussenstand. Zundert liet zich geen tweede keer in de luren leggen. Het kwam energieker uit het kleedlokaal. Karim kwam in de ploeg voor Cas en Rob kwam Mike aflossen. Het veldoverwicht was nu duidelijk voor Zundert. Kansen werden er niet meer weggegeven. Toch konden we ook niet zeggen dat Zundert kans-op-kans creëerde. Buiten een kopkans voor Rob en een schot van Siemen bleef het “grote kansenboekje” leeg.

Clinge hield tegen en leek tevreden met een punt. Wat overigens de eerste remise voor de Zeeuwen zou betekenen dit seizoen. Maar zover kwam het niet. Het werd weer alles-of-niets voor de ploeg uit Clinge. Het was invaller Rob die de wedstrijd besliste. Zijn sprint richting goal was indrukwekkend, zij eerste poging minder. Gelukkig had Rob nog voldoende energie om de bal attent binnen te tikken in de herkansing. Voor het eerst deze avond stond Zundert op voorsprong.

En die gaf het niet meer weg, hoewel Clinge direct na de aftrap nog een dot van een kans kreeg. Thomas kon de poging gelukkig keren en de rebound was ook niet aan Clinge besteed. In het vervolg van de wedstrijd inclusief de lange blessuretijd hield Zundert vrij eenvoudig stand. Toch was er enige opluchting zichtbaar toen de goed fluitende scheidsrechter besloot dat de wedstrijd erop zat.

Hiermee werd haasje-over gedaan met Clinge. Zundert sprong over Clinge en staat nu op de zesde plaats. Komende zondag alweer een mogelijkheid om dichter naar de top 5 te kruipen. UVV’40 komt dan op bezoek op sportpark de Wildert.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Roy Jacobs, Frenk Zagers, Cas van Oijen (W: Karim Vriends), Olivier van Hassel, Wim Kas, Tjeu van der Heijden, Siemen Boomaerts, Tim Goethals (W: Jacco de Bil) en Mike Daemen (W: Rob Gommers).

Wissels: Joep Jacobs, Karim Vriends, Jacco de Bil, Rob Gommers en Bas Englebert.