Zundert 1 - Clinge 1 (2 - 3)

zondag 19 maart 2023, 14:30

Slecht, slechter, Zundert – Clinge.

Hopelijk wil Clinge de laatste 10 minuten niet opnieuw overspelen, want nog meer Zundert – Clinge kan een mens niet verdragen. Ruim 200 minuten van hemeltergend slecht voetbal, buitensporig fysieke ingrepen en veel misbaar is meer dan genoeg. Zelfs als Zundert dan nog een extra kans had op 1 punt, zou ik niemand aanraden om hier naar te gaan kijken.

Het veld, de scheidsrechter, het weer eigenlijk alles paste zich aan, aan de omstandigheden. Zundert begon niet scherp, maar was wel de bovenliggende partij. Een schotje van Mike ging voorlangs en een poging van afstand van Olivier na een slimme genomen vrije trap kon ternauwernood gekeerd worden door de doelman. Intussen werd Zundert al een keer gewaarschuwd na halfslachtig verdedigen kwam het met de schrik vrij.

Toch hield Zundert in die fase het meeste zicht op het eerste doelpunt. Tjeu was er met een vrije trap dichtbij. De mooiste aanval van de eerste helft kwam op naam van Menno en Mike die elkaar makkelijk vonden in een 1-2-tje. De voorzet van Menno kwam bij Wessel die z’n poging geblokt zag worden.

Clinge stak veel energie in de wedstrijd en zocht de duels op. Zo was het ook doortastender bij de 0-1. Stevig doorzetten werd beloond met een voorsprong. Toch kon het niet lang genieten van de voorsprong. Ruim 5 minuten later vond Olivier de diep sprintende Rob, die door mocht van de scheidsrechter ondanks het vlagsignaal. Zijn voorzet was op maat voor Tjeu, die de gelijkmaker binnenschoot. En zo leken beide partijen in evenwicht aan de thee te gaan. Terwijl de supporters al op weg naar de kantine liepen, schoot Clinge een vrije trap binnen en scoorde uit de aftrap van Zundert ook nog de 1-3 voor de pauze.

Na rust probeerde Zundert het wel. De inzet was niet het probleem, wel de finesse aan de bal. Er werd geprobeerd om Wessel in te spelen en vanuit daar door te voetballen. Of via de vleugels. Het leverde wel gevaar, maar geen grote uitgespeelde kansen op. Daarvoor was de uitvoering te slordig. Stijn en Maarten kwamen met nog 20 minuten te spelen in het veld voor Karim en Steven. En even later kwam Joey broer Mike aflossen die na een botsing niet verder kon.

De 2-3 viel met nog 5 officiële minuten op de klok. Een verre voorzet van Stijn werd terug gekopt bij de tweede paal door Joey, waarna Maarten attent van dichtbij de spanning terugbracht. Er was nog wel druk, maar buiten een puik schot van Tjeu kreeg Zundert geen kansen meer. Ook doelman Thomas ging mee in de aanval, maar kon niet z’n derde treffer tegen een Zeeuwse tegenstander maken.  Zo bleef het 2-3 en won Clinge op basis van inzet en de wil om te winnen de wedstrijd.

Hierdoor is het gat naar beneden intussen kleiner dan naar boven en zal Zundert uit de resterende 6 wedstrijden nog op zoek moeten naar 2 of 3 overwinningen om zeker te zijn van een verder verblijf in de derde klasse.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Thomas Kersten, Cas van Oijen, Steven Braspenning (W: Stijn Geuke), Olivier van Hassel, Karim Vriends (W: Maarten Arnouts), Tjeu van der Heijden, Rob Gommers, Wessel Delcroix en Mike Daemen (W: Joey Daemen).

Wissels: Maarten Arnouts, Daan Bastiaenen, Job Verkooijen, Joey Daemen, Joey Schijfs en Stijn Geuke.