Zundert 1 - Cluzona 1 (0 - 0)

zondag 31 maart 2019, 14:30

Zundert pakt verdient punt

Zundert pakte voor tweede week op rij een punt van de koploper. Deze keer werd het 0-0 tegen Cluzona. Een beetje fris, maar toch met een lekker zonnetje werd weer een thuiswedstrijd tegen een team dat aan kop staat afgewerkt. En weer hield Zundert hier knap strijdend een punt aan over.

Dat Cluzona meer is dan topschutter Ruben Maas, is al langer duidelijk. Met de meeste doelpunten voor en de minste tegen staat het al het hele seizoen hoog op de ranglijst. Bij Zundert hadden Rob en Thomas de taak, de gevaarlijke spitsen van de ploeg uit Wouw uit te schakelen. Dit ging ze gesteund door Frenk prima af. Tot wanhoop van alles wat blauwwit was.

Cluzona was zeker sterker, na balverlies op het middenveld voorkwam de bovenkant van de lat een tegentreffer. Thomas onderscheidde zich met een uitstekende redding op een schot dat op weg was naar de bovenhoek. Ook kon de bal ternauwernood tweemaal op of vlak voor de doellijn weggewerkt worden, waar Cluzona dacht de voorsprong te nemen. Kortom er werd gestreden voor iedere centimeter.

Er waren slechts sporadisch mogelijkheden voor Zundert. Na een slalom van Fabian, kon Lars net niet voldoende vaart aan z’n schot geven. En na een slechte uittrap van de doelman, vergat Zundert een doelpoging te ondernemen. Zo bleef het tot het rustsignaal spannend, maar belangrijker ook 0-0.

Na de pauze begon Zundert weer prima. De eerste poging kwam dan ook van de thuisploeg. Olivier die liet zien nog steeds zo balvaardig te zijn als voor z’n blessure, schoot hard, maar net naast. En ook Mike was er met een schot na een afgeslagen aanval dichtbij.

Rond het uur werd de wedstrijd rommeliger. Cluzona werd ongeduldig. Een dubbele wissel om iets te forceren werd doorgevoerd. Beide ploegen ontvingen wat gele kaarten, zonder dat het echt een harde wedstrijd was. Cluzona ontving ook nog een rode kaart, nadat een verdediger wel erg onbesuisd Lars een halt toe riep. Toch bleef Cluzona met 10 tegen 11 op zoek naar een overwining.  De scheidsrechter gaf geen penalty waar heel Cluzona vond dat er werd vastgehouden in het zestienmeter gebied. En even later toen men van randje zestien mocht aanleggen voor een vrije trap hield heel Zundert z’n adem in. Gelukkig kon Thomas de poging eenvoudig keren. Sjoerd kwam de moegestreden Mike nog vervangen. Het bleef spannend, tot diep in de blessuretijd. Ineens stond een aanvaller van Cluzona oog-in-oog met Thomas, die met een fantastische redding een domper voorkwam.

Zundert stapte tevreden het veld af, na als team hard geknokt te hebben voor de punten. De komende vier wedstrijden zijn tegen tegenstanders die met Zundert strijden voor lijfsbehoud. Hier moet dus het verschil gemaakt worden. Te beginnen zondag thuis tegen WSC uit Waalwijk.