Zundert 1 - DSE 1 (3 - 0)

zondag 20 oktober 2019, 14:30

Zundert wint vrij eenvoudig van DSE

De eerste overwinning van het seizoen is een feit. Op een lastig te bespelen grasmat, was Zundert te sterk voor de bezoekers uit Etten-Leur. Zonder tot z’n beste spel te komen, knokt Zundert zich naar een verdiende overwinning.

Voor de wedstrijd werd Rob Luijten gehuldigd voor z’n 200ste wedstrijd in Zundert 1. Een mooie mijlpaal, die gevierd moest worden. Maar dan wel met drie punten tegen De Sportvriend Etten-Leur (DSE).

DSE kwam goed uit de startblokken en leek zelfs op voorsprong te komen, echter werd de treffer geannuleerd vanwege buitenspel. Zundert werkte hard, veroverde veel ballen, maar kon niet echt een vuist maken. Buiten een schotje van Fabian bleven grote kansen uit. Het was dan ook niet vreemd dat de eerste treffer uit een standaardsituatie viel. Een vrije trap na een klein half uur van Fabian werd door Steven met de juiste snelheid en richting op het doel gekopt. De doelman rekende hier niet op en zag de bal in het zijnet ploffen.

DSE probeerde het goede spel van de eerste minuten terug te vinden. Tweemaal moest Thomas handelend optreden, maar verder kwam de dadendrang van DSE niet. Zundert zette hier met een afstandsschot van Tjeu net over en een schot rakelings voorlangs van Rob G. net zoveel gevaar tegenover. Op dit moment had de scheidsrechter al 5 gele kaarten getrokken, ondanks dat het een vrij sportieve wedstrijd was. Gelukkig zette hij dit tempo niet door in het vervolg van de wedstrijd.

Zundert haalde met 1-0 de rust. Na de thee kwam Zundert ongewijzigd uit het kleedlokaal, vastberaden de drie punten in eigen huis te houden. Een gekraakt schot van Tim E. werd opgepikt door Rob G. die opnieuw voorlangs schoot. Weer hadden de roodzwarten een standaardsituatie nodig om tot scoren te komen. Een strakke corner van Fabian werd door Dennis op doel gekopt. Tot verrassing van de supporters verkeek de doelman zich op de kracht van deze poging en stond het 2-0.

Wederom was een tegentreffer een teken voor DSE om ten aanval te trekken. En wederom was het Thomas die z’n doel schoon wist te houden. Met Mike voor Tim G. en Wim voor jubilaris Rob L. ging Zundert het laatste kwart van de wedstijd in. Omdat DSE achterin 1-op-1 ging spelen, lag er heel veel ruimte voor de snelle Zunderste voorhoede. Hier werd echter slordig mee omgesprongen, zodat een definitieve beslissing uitbleef.

Tjeu had de pech dat een prima genomen vrije trap, vakkundig uit de hoek getikt werd door de doelman. De bedrijvige Rob G. had pech met een puntertje tegen de paal en een schot dat de doelman kon keren. Ook een poging van Mike ging voorlangs, terwijl een Tim E. na een mooie solo net niet lekker uitkwam om uit te halen.  Intussen kwam Menno als derde wissel doelpuntenmaker Steven vervangen. De derde treffer viel alsnog. Een voorzet van Mike, werd door Oliver goed aangenomen en beheerst binnengeschoven. Een vierde treffer werd voorkomen door de paal, toen Tjeu een vrije trap in de korte hoek krulde.

Al met al een goede en terechte overwinning, in een wedstrijd die niet bijster goed was. De inzet en strijd maakte echter veel goed. Volgende week uit tegen koploper Victoria’03 zal voorin koelbloediger geacteerd moeten worden om tot een goed resultaat te komen.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten [W: Wim Kas], Thomas Kerstens, Dennis Verheijen, Steven Braspenning {W: Menno Schrauwen], Tjeu van der Heijden, Fabian Nelemans, Olivier van Hassel, Tim Goethals [W: Mike Daemen], Tim Englebert en Rob Gommers.

Wissel: Alex van Nederkassel, Menno Schrauwen, Mike Daemen, Wim Kas en Karim Vriends.