Zundert 1 - DSE 1 (4 - 2)

zondag 20 november 2022, 14:30

Zundert krijgt loon naar werken

Op een zwaar en lastig bespeelbaar veld sleepte Zundert in de slotfase op karakter de drie punten binnen. Hiermee herstelde Zundert zich voor de pijnlijke nederlaag van vorige week.

Vanaf de aftrap nam Zundert het initiatief. Het zette vroeg druk en veroverde ballen diep op de helft van DSE. Hieruit ontstond ook de eerste treffer. Een prima aanval leek niet tot resultaat te leiden. Door goed storen kon Zundert de bal opnieuw inbrengen. De actieve Mike gaf goed voor, de debutant in de basis Maarten volleerde de bal technisch volmaakt hoog in het doel. 1-0.

Zundert ging op zoek naar een tweede doelpunt. Met de uitblinkende Olivier voorop. Helaas had de arbiter van dienst zich voorgenomen allerlei futiliteiten tot hoofdzaak te bombarderen. Toen er een overtreding op Olivier gemaakt werd, maar Zundert verder kon, dacht Zundert aan de voordeelregel. Het kreeg echter een vrije trap tegen op de rand van de zestien tegen voor protesteren. Je moet er maar op komen. Dit cadeautje werd dankbaar aanvaard door DSE en knap binnengeschoten. Het stond weer gelijk.

We gaan verder niet alle bijzondere zaken opnoemen, want beide ploegen hadden er last van. Zundert ging gelukkig door met goed voetballen. De 2-1 was bijna een kopie van de 1-0. Weer een goede voorzet van Mike. Ditmaal was Fabian het eindstation. Dit was voor Zundert geen seintje om gas terug te nemen. Sterker nog het ging op jacht naar een voortijdige beslissing. Olivier, Mike en Fabian waren alle drie dichtbij een goal. Helaas viel deze niet, waardoor DSE in de wedstrijd bleef.

Na rust ging Zundert ongewijzigd verder. De routiniers die vorige week niet 100 procent thuis gaven, gingen nu voorop in de strijd en namen de youngsters aan de hand. De Zundertse achterhoede oogde solide. Fabian was er met de kop nog een keer dichtbij. Aan de andere kant kwam DSE niet verder dan een vrije trap. Deze werd stijlvol gekeerd door Thomas.

Bas kwam de geblesseerde Frenk vervangen. Zundert dwong weer een kans af. Wederom was Mike de aangever. Ditmaal was het Fabian die net naast mikte. Dit was wel een fase waarin DSE sterker werd en Zundert meer en meer terugdrong. Zundert hanteerde veelvuldig de lange bal om onheil te voorkomen. Na een knappe actie op links volgde een voorzet, die vakkundig afgerond werd door een aanvaller die voor z’n man kwam. Al het werk leek voor niets. 2-2.

Zundert wisselde met de intentie om voor de overwinning te gaan. Siemen en Jacco voor Stijn en Maarten. En inderdaad de kansen kwamen er ook voor Zundert. Eerst schoot Mike na goed voorbereidend werk van Fabian net langs de paal. Vervolgens viel de bal pardoes voor de voeten van Mike na een mispeer in de defensie van DSE. Oog-in-oog met de keeper schoot Mike naast. Dit leken dure missers.

Gelukkig was dit niet het geval. Een voorzet van Siemen werd bij de tweede paal op doel geschoten door Fabian. De doelman kon het projectiel niet vasthouden, Jacco was er attent bij om de bal achter diezelfde doelman te ramen. En daarmee was het verzet van DSE gebroken. Ze probeerden nog wel, maar kwamen niet tot kansen. Zundert wel. Bij de eerste strandde Fabian nog op de doelman, de tweede was wel raak. Siemen trok vanaf de achterlijn de bal terug op Mike. Mike schoot richting de tweede paal, waar Olivier simpel de beslissende 4-2 op het bord schoot. Met nog 18 seconden op de klok floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Zundert kreeg loon naar werken.

Volgende week speelt Zundert wederom thuis. Nu op zaterdagavond. Tegenstander is het ontketende Groen Wit. De aftrap is 19.30 uur.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Frenk Zagers, Thomas Kerstens,Cas van Oijen, Karim Vriends, Olivier van Hassel, Maarten Arnouts, Stijn Geuke, Fabian Nelemans en Mike Daemen.

Wissels: Ebbe van de Wouw, Bas Englebert, Jacco de Bil en Siemen Boomaerts.