Zundert 1 - Groen Wit 1 (4 - 0 )

zondag 26 september 2021, 14:30

Zundert overklast Groen Wit

Laten we met de twee minpunten van de middag beginnen. Zundert drukte het overwicht onvoldoende uit in de score. Daarnaast liep het te veel domme gele kaarten op. Zo, dat is eruit. Laten we ons vooral focussen op de zaken die goed verliepen. En die waren er volop.

Zundert startte agressief aan het duel. Het gaf Groen Wit nooit het idee dat er iets te halen was deze zonnige nazomerdag. Vanaf minuut één werd de tegenstander vastgezet en gedwongen tot de lange bal. Deze lange ballen werden eenvoudig opgepikt door de sterke en geconcentreerde defensie van Zundert. De aanvallen en kansen stapelden zich op. Zundert speelde echt als een team. Na dat er al wat pogingen op de doelman van Groen Wit waren afgevuurd, was het na 7 minuten al raak, een knappe voorzet van Siemen werd door Wessel tegen de touwen gekopt.

Zundert liet het hier niet bij en ging vrolijk verder met voetballen. Het gaat te ver om alle mogelijkheden te beschrijven, maar diverse afstandsschoten, voorzetten en scrimmages hadden voor een hogere score moeten zorgen. Het vizier stond niet scherp genoeg afgesteld. Groen Wit stelde hier weinig tegen over. Thomas moest slechts eenmaal echt handelend optreden. Logischerwijs viel de 2-0 nog voor de thee. Wim onderschepte een bal, zette zijn turbo aan en denderde door op de rechterflank. Aangekomen in de zestien meter hield hij het overzicht. Zijn poging werd slecht weggewerkt, waarna het een koud kunstje was voor Siemen om de bal in het lege doel te schieten.

Na de pauze ging Zundert door. Het voelde dat de 3-0 de definitieve beslissing zou zijn. En die viel ook binnen een kwartier. Siemen zette zijn directe tegenstander slim opzij na een pass van Wim. Oog-in-oog voor de doelman scoorde Siemen beheerst de 3-0.

Daarna werd de wedstrijd onnodig wat grimmig. Er vielen op de hele wedstrijd 5 gele kaarten aan beide kanten. En er werd volop gewisseld. Owen kwam erin voor Tjeu en iets later Cas en Mike voor Steven en Siemen. Toch was het de vierde wissel die het meest in het oog sprong. Bas kwam in de ploeg voor Frenk. Hiermee maakte hij z’n debuut in de competitie op het moment dat Zundert een corner mocht nemen. Bas sprintte van de dugout in één streep naar de zestien meter om met z’n eerste balcontact de bal binnen te koppen, 4-0. Dat is nog eens een binnenkomer. Ondanks mogelijkheden op meer, was dit ook de eindstand.

Altijd lastig om zo’n eerste resultaat te duiden. Was Zundert nu zo sterk, of had Groen Wit een slechte dag? Wat in ieder geval positief op viel was het frisse aanvalsspel van Zundert, het gemak waarmee kansen werden gecreëerd en de wedstrijd werd gedomineerd. Een clean sheet voor Thomas en z’n verdediging was ook lekker. Hiermee herstelde het zich in iedere geval voor de matige vertoning tegen Achtmaal.

Volgende week tegen Terneuzen zal Zundert weer tot het uiterste moeten gaan om tot een goed resultaat te komen. Terneuzen lijkt op voorhand één van de titelkandidaten. In de twee afgebroken Corona competities stond telkens ook hoog op de ranglijst.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Steven Braspenning, Roy Jacobs, Frenk Zagers, Wim Kas, Tjeu van der Heijden, Olivier van Hassel, Tim Goethals, Siemen Boomaerts, Wessel Delcroix en Fabian Nelemans.

Wissels: Joep Jacobs, Cas van Oijen, Bas Englebert, Mike Daemen, Thomas Kerstens en Owen Maas.