Zundert 1 - Groen Wit 1 (3 - 1)

zaterdag 26 november 2022, 19:30

Het spookte op sportpark de Wildert

v.v. Zundert wint van koploper Groen Wit. Zundert won na een wedstrijd met twee verschillende gezichten. Groen Wit bewees voor rust dat het terecht koploper van de derde klasse A is. Zundert legde na een gelukkige gelijkmaker genadeloos de zwakke plekken van de tegenstander bloot.

In een prettige ambiance begonnen Zundert en Groen Wit aan het op verzoek van de ploeg uit Princehage verschoven duel. Tijdens het WK een wedstrijd met internationale allure. Een avondwedstrijd onder de stadionlampen en twee fanatieke groepen supporters. Met als bonus op de achtergrond een dampende kantine in het vooruitzicht.

Zundert begon goed aan het duel en liet zien er een echte wedstrijd van te willen maken. Het groef zich niet in en zocht brutaal de aanval. Groen Wit deed hetzelfde, waardoor zich een boeiend duel ontvouwde. Zundert probeerde met spelverplaatsingen de tegenstander de verrassen en kwam een paar keer gevaarlijk door via de flanken. Grote kansen had dit niet tot gevolg.

Groen Wit speelde wat verfijnder en kwam tot 2-3 goede mogelijkheden, maar verder bleef de defensie onder leiding van “patron” Frenk goed overeind. Thomas, Cas en Menno lieten zich niet gek  maken door de snelle en behendige aanvallers. Groen Wit was sterker, maar kon Zundert nog geen pijn doen. Daar had het uiteindelijk een vrije trap op de rand van de zestien voor nodig. En misschien wat makkelijk gegeven vrije trap werd langs de brede muur van Zundert binnengetrapt. 0-1.

Zundert haalde verder zonder kleerscheuren de rust en bleef daarmee in de wedstrijd. Kort na rust moest Stijn, die in een sprint naar de hamstrings greep, zich laten vervangen door Siemen. Na een uur viel bijna de beslissing Thomas kon een kopbal uit een vrije trap met behulp van de lat overtikken. Zundert wisselde nog een keer, deze keer verlieten Maarten en Thomas het veld. Wessel en Tjeu werden ingebracht om toch nog voor een punt te gaan. Met succes want alle wissels brachten iets extra’s.

Een snelle vrije trap van Zundert werd geblokt door Groen Wit. Tjeu ramde de bal van rond de middenlijn keihard naar voor en zag tot vreugde van alles wat rood-zwart was de bal over de doelman in het net ploffen. En daarmee keerde het spelbeeld volledig. Alles lukte ineens bij Zundert, terwijl Groen Wit het voetballen verleerd leek. Zundert kreeg letterlijk en figuurlijk vleugels. Siemen ontdeed zich maar weer eens van z’n tegenstander en trok de bal terug op Fabian die de bal uitstekend in de verre hoek schoot. Het doelpunt werd uitgebreid gevierd met de fanatieke aanhang achter de goal.

Groen Wit had niet de veerkracht van vorige week om zich terug te knokken na een achterstand. Het begon tegen zichzelf te spelen. En Zundert denderde lekker door. Olivier had het op z’n heupen en won enorm veel duels, maar was net zo vaak succesvol met dribbels en passes. Karim zag zijn schot gestopt door de doelman na weer knap voorbereidend werk van Siemen. Zundert bleef sterker, maar de marge was nog niet geruststellend. Mike maakte een einde aan deze onzekerheid. Hij snelde op rechts z’n tegenstander voorbij en verrast de doelman in de korte hoek. 3-1!

Mike mocht de laatste minuten vanaf de bank toekijken, want Jacco kwam hem aflossen. Hij zag Zundert nog op jacht naar een vierde treffer, maar die viel niet. Vrije trappen van Fabian en Tjeu troffen geen doel. Zundert won op karakter en toch ook wel met goed voetbal het duel dat omdraaide naar de lucky treffer van Tjeu. Hierdoor vind het weer enige aansluiting bij de (sub)top. Volgende week in Wernhout tijd om deze vorm te bevestigen en definitief aan te haken.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Frenk Zagers, Thomas Kerstens (W: Tjeu van der Heijden), Cas van Oijen, Karim Vriends, Olivier van Hassel, Maarten Arnouts (W: Wessel Delcroix), Stijn Geuke (W: Siemen Boomaerts), Fabian Nelemans en Mike Daemen (W: Jacco de Bil).

Wissels: Wessel Delcroix, Joey Daemen, Bas Englebert, Jacco de Bil, Tjeu van der Heijden en Siemen Boomaerts.