Zundert 1 - Hoeven 1 (0 - 0)

zondag 17 november 2019, 14:30

Zundert speelt weer met 0-0 gelijk.

Periodetitel gaat aan Zundert voorbij.

De ingrediënten vooraf. Een periodetitel voor Zundert bij winst. Twee ploegen met de minste tegendoelpunten, twee moeilijk scorende teams en een matige grasmat. Het resultaat een weinig vermakelijk, doelpuntloos gelijkspel. Hiermee greep Zundert naast de eerste periodetitel. Die ging naar de lachende derde RBC.

Zoals in veel wedstrijden dit seizoen treft Zundert tegenstanders die inzakken en loeren op snelle uitbraken. Eigenlijk het spel dat ook Zundert het beste ligt. De beste fases uit deze competitie van Zundert zijn dan ook als het op een voorsprong gekomen is. Zelf het spel maken is toch lastiger. En in deze wedstrijd leken de zenuwen soms ook een rol te spelen.

Zo ontspon zich een duel als eerdere wedstrijden. Met Zundert als bovenliggende partij, zoekend naar ruimte en kansen. Het duurde deze keer tot de 28e minuut voordat het eerste echte doelgevaar ontstond. Een lange pass van Dennis werd knap gecontroleerd door Fabian die met een strakke voorzet Mike vond. Zijn inzet vloog over.

Hoeven liet zich af en toe zien. De poging op de paal was een waarschuwing voor Zundert dat het scherp moest blijven. Bijna gelijk volgde een goede mogelijkheid voor Tim E. die z’n poging gekeerd zag worden door de doelman. Zo gingen de goed opgekomen, maar niet vermaakte, supporters op zoek naar een bakje troost of een andere versnapering in de pauze.

Na rust werd het spel niet beter. Beide ploegen streden voor elke meter. Aan inzet lag het zeker niet. Echter de finesse ontbrak. De wedstrijd bleef vooral interessant door de stand. De RBC supporters die waren komen kijken, zagen de tijd in hun voordeel wegtikken.

Zundert probeerde het nog wel. Wim kwam Thomas K. vervangen en Dennis mocht nog ruim een kwartier mee naar voor, om als stormram de beslissing te forceren. Ook het slotoffensief leidde niet tot het hartstochtelijk gewenste doelpunt. Kopballen van Dennis en Steven mistte de benodigde precisie. Hierdoor eindigden Zundert en Hoeven, zoals ze begonnen, 0-0.

Door dit terechte gelijkspel blijft Zundert in de top van de ranglijst, maar pakte het naast de eerste periodetitel. Zoals ook trainer Jack Sweres aangaf, is dit erg zonde om zo’n buitenkansje mis te lopen. In deze competitie waar iedereen-van-iedereen kan winnen, kan een “gevonden” periodetitel wel eens erg belangrijk zijn.

Na een slechte start, is Zundert nu al zeven wedstrijden ongeslagen. Het speelt wel te vaak gelijk. In de laatste 5 wedstrijden kreeg het slechts 1 tegentreffer. En dat was op een moment dat de wedstrijd al gespeeld was. Het scoren lijkt een grotere uitdaging. Volgende week in de wedstrijd tegen het te laagstaande VVR, weer een kans. Kom onze jongens naar een overwinning schreeuwen en daarna naar de après-ski party in de kantine.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten,  Thomas Kerstens [W: Wim Kas], Dennis Verheijen, Steven Braspenning, Tjeu van der Heijden, Olivier van Hassel, Tim Goethals, Fabian Nelemans, Mike Daemen en Tim Englebert.

Wissels: Roger Bastiaansen, Sebastiaan van Hassel, Wim Kas, Lars van Elsacker, Karim Vriends en Rob Gommers.