Zundert 1 - HVV'24 (1 - 3)

zondag 5 maart 2023, 14:55

Gehavend Zundert verliest van sterk HVV’24

Wat een vreemde competitie. Iedere keer wanneer je denkt nu zijn de kaarten geschud, komt er weer een onverwachte plotwending.  Ondanks twee terechte nederlagen is Zundert nog steeds niet kansloos voor de titel. Echter moet het ook onderin de opmars van ploegen als Philippine en DSE in gaten houden. Twee ploegen gaan er rechtstreeks uit, twee spelen play-off voor lijfsbehoud. Maar laten we uitgaan van de positieve.

Zundert – HVV’24 begon dertig minuten later doordat de bezoekers in de file hadden gestaan op de ring rond Antwerpen. Dit gaf Zundert de gelegenheid om drie jubilarissen extra in het zonnetje te zetten. Frenk en Olivier speelden de 200ste officiële wedstrijd in Zundert 1. Thomas zelfs z’n 250ste.

Na deze festiviteiten kon de wedstrijd tegen drie uur dan eindelijk van start gaan. De penningmeester is de buschauffeur van HVV’24 nog steeds dankbaar. De supporters hadden extra tijd om de voorbeschouwingen door te nemen in de kantine.

De toch al goed bezette blessureboeg werd al tijdens de warming-up aangevuld. Owen kon niet starten en gaf z’n plek aan Karim. Zundert begon sterk, waar HVV’24 duidelijk de busreis nog in de benen had. Na een vloeiende aanval over veel schijven, vond Olivier tussen de linies Tjeu, die met een mooi schot de doelman het nakijken gaf. 1-0.  En Zundert ging door, het was dat de doelman een voorzet van Mike knap onschadelijk kon maken, voordat de Zundertse voorwaartsen in actie konden komen. Ook Olivier met een poging vanaf de rand van het zestien meter gebied, een vrije trap van Steven en een kopbal van Cas was Zundert op zoek naar de verdubbelaar.

Wel zagen de massaal aanwezigen supporters HVV’24 beter in de wedstrijd komen. De busbenen waren verwisseld voor sambabenen. Bij vlagen combineerden de Hulstenaren knap door de defensie van Zundert. Gelukkig had doelman Thomas z’n topvorm van de laatste weken weer meegenomen. Enkele malen voorkwam hij de gelijkmaker, zodat Zundert met een voorsprong aan de thee kon.

Ondanks de gunstige marge, kon Zundert niet gerust de tweede helft in gaan. Daarvoor was HVV’24 al te sterk in het eerste bedrijf. In de rust kon ook Frenk niet verder. Daan uit de JO19-1 mocht hem vervangen.

Gelijk na rust dacht HVV’24 recht te hebben op een strafschop, gelukkig voor Zundert ging er buitenspel aan vooraf. Maar de intenties van HVV’24 waren duidelijk. Zundert probeerde op de counter nog op zoek te gaan naar succes. Mike was er op aangeven van Siemen nog dichtbij, helaas zag hij z’n poging naast gaan.  Niet veel later was HVV’24 wel succesvol en stond het gelijk.

Ondanks speldenprikjes van met name Siemen en Mike moest Zundert terug. Cas zag een gele prent. Wessel kwam voor Karim en Thomas voor Steven. Zundert probeerde alles om in ieder geval het punt in eigen huis te houden. En toch op zoek te gaan naar een bonus. Hiervoor had het wel weer reddingen van Thomas nodig, maar hoop doet leven.

Uiteindelijk werd Thomas toch geklopt. Uit een terecht toegekende strafschop werd hij verslagen. Nu moest Zundert in de achtervolging. Tjeu kreeg geel en Mikai maakte z’n officiële debuut. Cas maakte plaats. Het hielp echter niet, omdat Zundert meer risico’s nam, kreeg HVV’24 meer ruimte. Het maakte hier dankbaar gebruik van 1-3. Wedstrijd gespeeld.

Hiermee komt een einde aan aspiraties voor de tweede periodetitel. Ook in de reguliere stand moet Zundert even in de wachtkamer en zelf op zoek gaan naar het goede gevoel van de eerste drie wedstrijden na de winterstop. En dan maar kijken wat er mogelijk is in deze rare competitie, want in de mallemolen van de derde klasse A, is werkelijk alles mogelijk.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Cas van Oijen (W: Mikai Matthijssen), Frenk Zagers (W: Daan Bastiaenen), Steven Braspenning (W; Thomas Kerstens), Karim Vriends (W: Wessel Delcroix) , Olivier van Hassel, Tjeu van der Heijden, Siemen Boomaerts, Rob Gommers en Mike Daemen.

Wissels: Wessel Delcroix, Mikai Matthijssen, Daan Bastiaenen, Thomas Kerstens  en Lars Vermeulen.