Zundert 1 - JEKA 1 (4 - 0)

zondag 28 april 2019, 14:30

JEKA: Jeugdig enthousiasme kan alles, maar Zundert kan meer.

Het spookte weer op sportpark de Wildert op een druilerige zondagmiddag in april. JEKA werd met duidelijke cijfers naar Bavel terug gestuurd. Zundert zet hiermee een grote stap richting lijfsbehoud in de tweede klasse.

Echter zeker is nog niets, alles staat zo dichtbij elkaar, dat er nog niet te vroeg gejuicht mag worden. In bijna alle grote Europese competities is een punt gemiddeld per wedstrijd voldoende om er in te blijven. Maar is dit ook voldoende in de tweede klasse E?

In de warming-up moest Wim geblesseerd afhaken, waardoor Menno als linksback mocht starten. Na een minuut stilte als eerbetoon aan de overleden ex-voorzitter en erelid Jan Pellis begon Zundert aan een slordige en nerveuze eerste helft. Er leek wel stroom op de bal te staan, beide ploegen waren de bal net zo snel kwijt als ze hem terugkregen. Zundert had wel een licht overwicht en testte de doelman met schoten van Mike en Jesse.

Met een 0-0- stand werd de thee gedronken. Met de warme thee werd zowel het lichaam als de spirit opgewarmd. Zundert kwam goed uit de startblokken. Olivier gaf met een afstandsschot het startsein. Cas kwam Menno vervangen.

Zundert was op zoek naar een treffer. En die werd gevonden. Olivier zette Jesse aan het werk, die zich knap langs z’n tegenstander rommelde en daarna met een mooie curve de bal achter de doelman krulde. 1-0. En Zundert was nog niet klaar. Sterker nog het was Jaye-time. De onnavolgbare koning-van-de-kluts, waar veel supporters een haat-liefde verhouding mee hebben.

Na een schitterende combinatie tussen Olivier en Fabian, stak laatstgenoemde Jaye de diepte in. Die omspeelde behendig de doelman en schoof de 2-0 binnen. Daarna waren achtereenvolgens Jaye, Jesse en opnieuw Jaye bij de bevrijdende 3-0.  Maar zij hielden heet nog even spannend en JEKA in leven. Hoewel daar weinig gevaar vandaan kwam.

Het was weer het trio Olivier, Fabian en Jaye die de grondleggers van een roodzwarte treffer waren. En weer Jaye die de gevierde man was.  Bij de 4-0 was het Mike die de voorbereidende werkzaamheden voor z’n rekening nam. En weer was het Jaye die aan het einde van de aanval de bal achter de doelman werkte. Hiermee schoot hij in recordtijd een hattrick in de boeken.  Dat betekent weer zorgen voor de penningmeester omdat hij de wedstrijdbal mee naar huis mocht nemen. Maar de drie punten en een sprong  naar de 10de plaats op de ranglijst vergoeden veel.

Nog drie wedstrijden, waarvan er minimaal 1, wellicht 2 gewonnen moeten worden. Met dezelfde spirit als de laatste thuiswedstrijden moet die gerealiseerd kunnen worden door onze jongens. In een seizoen met veel fysieke tegenslag, zou dit een mooie prestatie zijn. Ook de vele spelers uit Zundert-2 en Zundert-JO19-1 die veel minuten hebben gemaakt, op een goede manier, geven veel vertrouwen voor de toekomst. Maar eerst nog 1 of 2 keer winnen.