Zundert 1 - RBC 1 (1 - 1)

zondag 29 september 2019, 14:30

Gelijkspel is bijzaak bij Zundert – RBC

De trieste aftocht van Owen Maas met de ziekenwagen vanaf het veld, maakt al het andere onbelangrijk. Het eerste punt behaald door hardwerken tegen een van de titelkandidaten valt hierdoor weg in de schaduw door de gebeurtenissen op deze zondag.

Door het onstuimige herfstweer waren de velden in de ochtend nog onbespeelbaar. De wind blies zodanig hard, dat het veld redelijk bespeelbaar was om 14.30 uur. De wedstrijd ging dus gewoon door. RBC deed vooraf mee in aan scorebordjournalistiek dat v.v. Zundert titelkandidaat zou zijn. Dit is gebaseerd op drie jaar verblijf in de tweede klasse. Zelf zien we eerder Terneuzen en RBC als de te kloppen teams, maar goed, uiteindelijk gaar het om de tweemaal 45 minuten op het veld.

Zundert kwam enorm goed uit de startblokken.  Nog in de eerste minuut was het Mike die met een voorzet de vrijstaande Tim G. zocht en vond. Tim tikte de bal eenvoudig binnen. Een mooi moment tijdens z’n eerste basisplaats na 1,5 jaar blessureleed. Een droomstart met een sentimenteel randje.

Zundert ging hierna op omschakelingsmomenten loeren. RBC drong wel aan maar kon ook niet overtuigen. Verder dan een paar goede schotkansen en een onverwachte poging op de paal kwamen de Roosendaalse gasten dan ook niet. Zundert hield knap stand maar meer dan een poging van Tim op de doelman na een goede actie van Olivier zat er niet in.

Na een half uur kwam het breekpunt in de wedstrijd. Letterlijk en figuurlijk. Owen werd behoorlijk hard getroffen in een duel. De ernst van de situatie was voor de aanwezigen vrij snel duidelijk. Uiteindelijk heeft de wedstrijd 40 minuten stilgelegen en is Owen voor verder hulp naar het ziekenhuis vervoerd. De komende 6 weken zal Owen zich met hulpmiddelen moeten verplaatsen na dezelfde middag nog te zijn geholpen. Wij willen Owen veel beterschap toewensen met z’n herstel.

Hoe wrang ook, daarna werd er in overleg door gevoetbald. Zundert was toch wel ontdaan van de situatie omtrent de onfortuinlijke ploeggenoot.  Lars was in de ploeg gekomen om het aantal weer gelijk te trekken. De eerste kans was nog wel voor Zundert, maar werd afgevlagd. Daarna kreeg RBC twee kansen. Bij de eerste kon Thomas een gelijkmaker nog verhinderen. De volgende kans was wel raak, waardoor iets over 4 beide ploegen aan de thee konden.

In de tweede helft herpakte Zundert zich knap. Het speelde geconcentreerd en gedisciplineerd. Dit leidde niet tot een onvergetelijk schouwspel. Kansen waren er nauwelijks te bewonderen. Zundert was er een keer dichtbij toen de doelman een bal los liet op het gladde veld, maar een RBC-verdediger kon zelf redding brengen. En zo worstelde beide ploegen zich naar het einde, waarin een hardwerkend Zundert met een terechte eindstand van het veld liep. Het eerste punt was binnen. Volgende week weer een thuiswedstrijd en weer een lastige opponent. Deze keer komt Hoeven op bezoek, vorig jaar nog tegenstander in de tweede klasse. Kom ook onze jongens ondersteunen op sportpark de Wildert.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Dennis Verheijen, Steven Braspenning, Tjeu van der Heijden, Owen Maas [W: Lars van Elsacker], Fabian Nelemans, Olivier van Hassel, Wim Kas, Mike Daemen en Tim Goethals [W: Tim Englebert].

Wissels: Joep Jacobs, Menno Schrauwen, Rob Gommers, Lars van Elsacker en Tim Englebert.