Zundert 1 - Rijen 1 (1 - 2)

zondag 25 november 2018, 14:30

Zundert ongelukkigst in attractief duel

Op sportpark De Wildert was Zundert zeker niet de mindere van koploper Rijen. In een open duel waarin beide ploegen aanspraak maakten op de overwininning, trok een effectief Rijen aan het langste eind. 1-2.

Het weer was saai en grijs, de wedstrijd allerminst. Beiden ploegen wilden voor de winst gaan en bezorgden de toeschouwers een leuke voetbalmiddag. In de 4e minuut moest Thomas al handelend optreden en in de tegenaanval, via de linkerflank, was het Jaye die zijn inzet geblokt zag worden door de Rijense doelman. In de elfde minuut ging het echter fout voor Zundert. In de verdediging werd de bal onnodig verspeeld. De nummer 17 van Rijen, die even daarvoor knullig over een polletje struikelde, gaf een perfecte assist die de spits, via de voet van de Zundertse doelman in de kruising schoot. Daarna leek het even dat Rijen de controle zou pakken, maar met name Jesse zorgde keer op keer dat de Rijense defensie alle zeilen moest bijzetten om een tegentreffer te voorkomen. Zundert opende in de 19e minuut op rechts via Tim. Zijn voorzet kwam bij Fabian Nelemans wiens inzet op de lijn werd gekeerd. Jaye schoot de rebound net naast. Even voor het halve uur was het wederom Jaye die, na een vrije trap, zijn schot op de paal zag belanden. Tussendoor was Rijen één keer met een counter gevaarlijk, Thomas redde, maar Rijen claimde dat de bal over de doellijn was geweest. De scheidsrechter van dienst, die veel toeliet, wuifde de protesten resoluut weg. Een kopduel na een half uur zorgde dat beide ploegen noodgedwongen moesten wisselen. In de blessuretijd kwam Rijen op 0-2. Eerst werd, bijna staand op de doellijn huizenhoog overgeschoten. Direct daarna was het weer nummer 17 die Zundert de das omdeed, hij kapte, uitgeweken naar rechts, zijn verdediger uit en zijn voorzet werd knap binnen gekopt.

Na rust wilde Zundert niet van opgeven weten. Na tien minuten kwam Zundert dan ook verdiend terug tot 2-1. Jaye onderschepte een slordige inspeelpass, vond Tim, die tussen drie opponenten het overzicht bewaarde en Jaye bediende. Alleen voor de keeper schoot de spits beheerst binnen. Zundert zat weer in de wedstrijd, werd de bovenliggende partij en streed met passie en inzet voor de gelijkmaker. Het begon wat opportunistischer te spelen en kreeg wat kleine kansjes. Ook Rijen, dat met extra mankracht Jesse beter wist te beteugelen, liet zich niet onbetuigd en wist enkele keren gevaarlijk voor de goal te komen. Tim werd, randje buitenspel, teruggefloten en Jesse werd enkele malen tevergeefs weggestuurd. In de laatste vijf minuten waren de kansen weer voor Rijen. Zundert speelde va banque, gaf achter ruimte weg, maar Rijen was niet bij machte de wedstrijd definitief in het slot te gooien.

Een prima wedstrijd van Zundert dat minstens een punt verdiend had! Hopelijk staat Zundert komend weekend in Tilburg, uit tegen Sarto weer eens aan de goede zijde van de score.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Thomas Kerstens, Roy Jacobs, Wim Kas [W: Frenk Zagers], Lars van Elsacker [W: Karim Vriends], Dennis Verheijen, Fabian Nelemans, Jesse Mouws, Jaye Musters en Tim Englebert.

Wissels: Joep Jacobs, Karim Vriends, Frenk Zagers en Mike Daemen.