Zundert 1 - SC Gastel 1 (5 - 1)

zondag 3 november 2019, 14:30

Zundert haalt uit tegen SC Gastel

Na een 5-1 overwinning banjert v.v. Zundert met zevenmijlslaarzen verder omhoog op de ranglijst. Waar drie wedstrijden geleden de laatste positie akelig dichtbij was, lonkt nu de koppositie.

De strijd tussen de clubs in het roodzwart werd overtuigend en verdiend gewonnen door een strijdvaardig Zundert. De eerste twintig minuten gingen nog gelijk op, waarbij gedeeld koploper Gastel zelfs een licht veldoverwicht had. Kansen leverde dit niet op. Alleen een claim voor een strafschop na onschuldig contact, was de oogst. Zundert zette hier met een schotje van Tim G. iets tegenover.

Het was een standaardsituatie die voor de openingsgoal zorgde. Een kort genomen corner werd door Fabian laag richting de eerste paal geschoten. Tim E. promoveerde deze voorzet, met een subtiel hakje tot assist. De sterk spelende Steven Braspenning zag de bedoeling van het hakje en schoot goed binnen.

Zundert ging verder. Op zoek naar de grotere voorsprong. Zundert werd sterker en ging beter voetballen, terwijl Gastel verder wegzakte. Toch kwam de 2-0 enigszins gelukkig tot stand. Olivier stoomde volledige in controle over de bal, zoals altijd, vanaf het middenveld op. Vanaf 20 meter besloot hij uit te halen. Zijn poging werd precies zo door een verdediger getoucheerd, dat de doelman kansloos was. De thee smaakte dan ook heerlijk met de luxe van een 2-0 voorsprong.

Na de pauze pakte Zundert de draad van voor de rust snel op. Tim G. kreeg een dot van een kans, maar zocht het doel te hoog. Gelukkig kreeg hij niet veel later een soortgelijke kans, die hij wel binnenschoof. En hiermee de wedstrijd in het slot leek te gooien.

Gastel gaf zich nog niet gewonnen. De supporters zagen de 3-1 al binnenvallen, totdat Wim op acrobatische wijze de bal met een uiterste krachtsinspanning net boven de doellijn wist te keren. Ook Thomas moest een keer in actie komen. Met een fantastische redding, onderstreepte hij z’n goede vorm en bleef de minst gepasseerde doelman uit de competitie. De 3-1 viel 15 minuten voor tijd alsnog, waarmee de spanning een beetje terug was.

Hier bleek Zundert geen zin in te hebben. Wim veroverde de bal op eigen helft, speelde en-passant drie tegenstanders uit en stuurde Tim E. diep. Die benutte z’n snelheid en was weg de diepte in. Voor de doelman behield hij het overzicht, waarna scoren een koud kunstje werd voor de ingevallen Mike.

Na een poging van Karim voorlangs, was het Tim E. die voor het slotakkoord zorgde. Weer was het Wim die voor z’n tegenstander kwam en de diepte zocht. Deze keer had Tim E. geen ondersteuning nodig en rondde zelf beheerst af. Hiermee stond de einduitslag 5-1 op het bord.

Hiermee gaf Zundert een visitekaartje af. Onder leiding van de soeverein spelende Dennis staat de defensie als een huis. Het veldspel was bij vlagen goed verzorgd, ondanks de zware grasmat. En als de kansen ook nog eens afgemaakt worden, dan heeft Zundert een prima elftal om goed voor de dag te komen in deze derde klasse A, waarin iedereen aan elkaar gewaagd lijkt.

Volgende week Steenbergen, dat nu voorlaatste staat, maar afgelopen zondag met een knappe overwinning tegen medekoploper Victoria’03 bleek een niet te onderschatten tegenstander te zijn.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Thomas Kerstens, Dennis Verheijen, Wim Kas, Steven Braspenning [W: Cas van Oijen], Tjeu van der Heijden [W: Karim Vriends], Olivier van Hassel, Tim Goethals, Fabian Nelemans, Tim Englebert en Rob Gommers [W: Mike Daemen].

Wissels: Joep Jacobs, Cas van Oijen, Mike Daemen, Lars van Elsacker en Karim Vriends.