Zundert 1 - Schijf 1 (3 - 0)

zondag 27 maart 2022, 14:30

Zundert doet goede zaken.

Als je ook slechte wedstrijden gaat winnen…. Zundert voor de achtste wedstrijd op rij ongeslagen. De koppositie in de tweede periode is verstevigd en op de ranglijst zit Zundert ook duidelijk in de lift. Van de 10e plaats in eind november, naar een vierde positie met 2 verliespunten meer dan de virtuele leider Victoria’03.

Het veldspel was vorige week in Hoeven uitstekend. Hier was weinig van terug te zien in de eerste helft tegen Schijf. Verkeerde keuzes, matige passing en te weinig energie in de duels maakten dat Schijf de bovenliggende partij was. Grote kansen leverde dit echter niet op. Zundert zelf kwam niet verder dan een afstandsschot van de sterk spelende Wim. Het hobbelige veld hielp ook niet mee. De bal maakte soms onvoorspelbare wendingen na contact met de ondergrond.

De treffer van Zundert viel dan ook uit het niets. Olivier begon rond de middenlijn aan een actie, waarbij hij als een volleerd skiër tegenstanders voorbij slalomde alsof het poortjes waren. In de hectiek van de actie behield hij ook nog het overzicht en de controle om Tim diep weg te steken. Tim toonde zich een “Iceman” door beheerst af te ronden. Tegen de verhouding, maar wel een lekkere voorsprong voor Zundert. Met deze voorsprong zochten de supporters dan ook opgelucht het terras op.

Na de rust kwam Thomas Bas aflossen in de achterhoede. Het spel werd iets beter, Zundert had controle. Toch had het een gelukje nodig om op 2-0 te komen. Mike haalde van grote afstand uit en zag zijn poging voldoende van richting veranderd worden om achter de kansloze doelman het net te raken. Maar geluk dwing je af en niet geschoten is altijd mis. Zundert bleef de bovenliggende partij. Karim en Siemen lukten het niet om moeilijke mogelijkheden af te ronden. Tim lukte dit wel. Als de kippen was hij bij een te korte terugspeelbal. De afronding met een “Bergkampiaanse” stift was schitterend. En de wedstrijd was gespeeld.

Daarna werden er nog speelminuten gegund aan Rob en Sebastiaan en later ook nog aan Sjoerd en de debuterende Thieu. Mike, Tjeu, Tim en Siemen bekeken de slotfase vanaf de bank. Zij zagen dat Zundert uiteindelijk vrij eenvoudig de 3-0 voorsprong vast hield en drie punten aan het totaal toevoegde. De wedstrijd werd daarna nog goed geëvalueerd op het terras en in de kantine waar onder de noemer “Derby Party” de overwinning goed gevierd werd.

Zundert staat nu steviger in de kopgroep van de ranglijst op de vierde stek. In de strijd op de tweede periodetitel gaat het na de reeks overwinningen zelfs aan kop. Omdat de regels m.b.t. de periodes niet voor iedereen duidelijk zijn, hier wat extra informatie. De tweede periode gaat over 9 wedstrijden, waarvan er dus 7 gespeeld zijn. De stand in de tweede periode is als volgt:

1.      Zundert 7 -19

2.      Victoria’03 7-18

3.      Hoeven en Groen Wit 7-15

Dus eigenlijk gaat het tussen Zundert en Victoria’03 met twee clubs op het vinkentouw. De rest is uitgespeeld voor deze prijs. Zundert speelt nog uit tegen Sprundel en thuis tegen Terneuzen, terwijl Victoria’03 nog uit komt tegen Philippine (thuis) en Steen (uit). Kortom het is nog zeker geen gelopen koers, het zal nog heel lastig en spannend worden om de periodetitel binnen te slepen.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Roy Jacobs, Bas Englebert (W: Thomas Kerstens), Cas van Oijen, Tjeu van der Heijden (W: Sebastiaan van Hassel), Wim Kas, Olivier van Hassel, Tim Goethals (W: Thieu Vergauwen), Karim Vriends, Siemen Boomaerts (W: Sjoerd Vreugde) en Mike Daemen (W: Rob Gommers).

Wissels: Joep Jacobs, Rob Gommers, Thomas Kerstens, Sjoerd Vreugde, Thieu Vergauwen en Sebastiaan van Hassel.