Zundert 1 - Schijf 1 (2 - 0)

zondag 11 december 2022, 14:00

Zundert herpakt zich knap

Na de pijnlijke nederlaag vorige week tegen Wernhout was Zundert gebrand om een goed resultaat te halen in de laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Schijf dat een positie hoger op de ranglijst was de te nemen horde. Die werd met hard werken genomen. Zundert deed hiermee goede zaken in de stand.

Zundert en Schijf begonnen voorzichtig aan het duel. Schijf trok zich terug op eigen helft en speelde gedisciplineerd als blok met kleine onderlinge afstanden. Zundert had het lastig om openingen te vinden in de hechte defensie. Zundert bleef geduldig aan de bal en trapte niet in de “provocerende pressing” van Schijf. Dit had wel tot gevolg dat de bal van Cas naar Thomas het meeste voorkwam op het turflijstje, gevolgd door de bal van Thomas naar Cas. Kortom er was een soort status quo.

De eerste keer dat Zundert elkaar snel en soepel vond was na een minuut of 25. Via veel schijven ging de bal vlot van voet naar voet, waarbij met een kantwissel de bal op rechts bij Mike kwam. Zijn goede voorzet werd met een sublieme voetbeweging door Wessel hoog binnengeschoten. Wessel kwam als een bliksemschicht voor z’n directe tegenstander. 1-0.

Daarna veranderde er niet veel aan het spelbeeld. Zundert had controle zonder tot gevaar te komen. Mike testte de doelman nog een keer na een voorzet van Siemen, terwijl Thomas de bal net via de lat over zag gaan na een kopballetje bij de eerste paal. Maar dat was het dan ook wel.

Toen Fabian de bal kreeg na een foutje in de defensie van Schijf, lepelde hij de bal over de laatste lijn, richting Siemen. Die controleerde de bal en schoot hem beheerst binnen, 2-0. Zundert zat op rozen.

Na de pauze ging Zundert verder. Het probeerde vooruit te spelen en druk te zetten waar mogelijk. Schijf nam wat meer risico en kreeg meer spelaandeel, maar echte grote kansen konden de bezoekers niet creëren. Zundert had vandaag iets onverzettelijks en wilde de voorsprong kost wat kost behouden. Het gelegenheidscentrale duo Cas en Thomas hield goed stand.

Tjeu was uit een vrije trap een keer dichtbij de 3-0, de keeper dook z’n inzet knap uit de hoek. Er kwam nog meer strijd in de wedstrijd en er werden veel duels uitgevochten, waarbij overtredingen gemaakt werden. Het spel lag dan ook regelmatig stil. Cas, Fabian en Karim liepen in een kort tijdsbestek tegen een gele kaart aan.

Na een aanval die deed denken aan de 1-0, ontstond de grootste kans. Siemen passte op Wessel, die van de achterlijn probeerde Olivier te bereiken. Olivier legde de te harde voorzet terug op Karim, die schoot, maar geen doel trof. Met Maarten en Jacco, voor Mike en Wessel probeerde Zundert de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Dit lukte niet, maar aan de andere kant werd Schijf ook niet echt gevaarlijk waardoor het vrij eenvoudig 2-0 bleef.

Zundert staat hierdoor stevig in de groep achtervolgers van koploper Groen Wit. Volgende week proberen de 1-0 voorsprong vast te houden of uit te bouwen in Clinge en dan zit de eerste seizoenshelft erop. Dus nog 10 minuten knallen en dan hopelijk op plaats 2 aan de kerstmaaltijd.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Cas van Oijen, Thomas Kerstens, Tjeu van der Heijden, Karim Vriends, Olivier van Hassel, Fabian Nelemans, Siemen Boomaerts, Wessel Delcroix (W: Maarten Arnouts) en Mike Daemen (W: Jacco de Bil).

Wissels: Lars Vermeulen, Jacco de Bil, Maarten Arnouts, Joey Daemen en Steven Braspenning.