Zundert 1 - Steen 1 (3 - 0)

zondag 5 februari 2023, 14:30

Zundert doet goede zaken

De resultaten op andere velden waren niet ongunstig voor v.v. Zundert. Koploper Groen Wit ging onderuit tegen hekkensluiter Clinge, Schijf won van Wernhout dat in punten gelijk stond met Zundert, terwijl Hoeven en HVV’24 als koplopers in de derde periode de punten deelden.

Hier heb je overigens alleen iets aan als je wint. En dat deed Zundert. Uiteindelijk nog overtuigend ook. Hierdoor staat het nu tweede op vijf punten van Groen Wit en voert het de ranglijst van de derde periode aan met nog drie wedstrijden te gaan.

Zundert begon op een minder drukbezocht sportpark de Wildert dan we gewend zijn voortvarend aan het duel. Een schot van Fabian, een vrije trap van Tjeu rakelings langs de verre paal en een poging van Siemen lieten zien dat Zundert er zin in had. Van Steen was niets te duchten de eerste 10 minuten. Daarna begon Zundert te knoeien. Een te korte terugspeelbal luidde de eerste grote kans voor Steen in. Op dit soort momenten is het heerlijk als je kunt vertrouwen op een klasbak van een doelman. Thomas keerde de inzet knap. En daarna was Steen bijna 20 minuten sterker. Toch kwamen de kansen vooral door fouten van Zundert. Gelukkig liep het geen schade op.

Na ruim 30 minuten draaide het spelbeeld weer de goede kant op. Siemen slalomde langs z’n tegenstanders en schoot met effect op het doel. De bal werd afgeremd door de wind waardoor de doelman zich verslikte in het schot. Zundert stond in die fase toch wel uit het niets op voorsprong.

Daarna controleerde Zundert de wedstrijd tot de rust. Het gaf nauwelijks iets weg en het begon weer kansjes en mogelijkheden af te dwingen. Een pirouette-achtige poging van Rob belande op het dak van het doel. En flitsen van Mike en Siemen zorgden voor gevaar. Zundert ging prettig aan de thee met een 1-0 voorsprong.

Na ruim 10 minuten mocht Tjeu randje 16 aanleggen voor een vrije trap. De muur was prima, echter stond die op de verkeerde plek. Tjeu zag dat en krulde de bal met een mooie curve langs de muur. 2-0. Zundert bleef op zoek naar een grotere marge. Mike was er na een actie met een schot met links dichtbij, de doelman tikte de bal echter knap corner.

Zundert ging wisselen. Eerst Maarten voor Rob. Niet veel later werd het 3-0. Uit een voorzet leek Frenk de bal binnen te knikken. Zijn poging werd nog gekeerd door de keeper, de rebound van Cas was hem echter te machtig. Hierna was het tijd om meer spelers minuten te laten maken. Joey kwam voor z’n jarige broer Mike, Thomas voor Frenk en tenslotte maakte Tjeu plaats voor de debuterende Merijn.

Deze mannen speelden de wedstrijd simpel uit. Zundert kwam nooit in de problemen, Thomas hoefde bijna geen enkele keer in te grijpen na de rust. Kortom een degelijke zege met een gouden randje door de resultaten op de andere velden.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Frenk Zagers (W: Thomas Kerstens), Cas van Oijen, Steven Braspenning, Olivier van Hassel, Tjeu van der Heijden (W: Merijn Jaspers), Fabian Nelemans, Mike Daemen (W: Joey Daemen), Rob Gommers (W: Maarten Arnouts) en Siemen Boomaerts.

Wissels: Maarten Arnouts, Wessel Delcroix, Merijn Jaspers, Joey Daemen en Thomas Kerstens.