Zundert 1 - Unitas'30 1 (2 - 0)

zondag 28 oktober 2018, 14:30

Zundert haakt aan in brede middenmoot

Zundert houdt traditie hoog. Na een nederlaag tegen het lager geklasseerde JEKA, nu overwinning tegen nummer 2 Unitas’30. Door de wisselende en verrassende uitslagen kruipt iedereen op de ranglijst weer dichter bij elkaar. Het verschil tussen nummer 8, Zundert en koploper Rijen bedraagt maar 4 punten.

Zundert met jubilaris Fabian, die voorafgaande aan de wedstrijd in het zonnetje gezet werd voor 200 officiële wedstrijden in Zundert 1, ging voortreffelijk van start. Het eerste schot van Jaye mist nog richting, maar even later was het wel raak. Jesse, die al weken niet te stoppen is, rondde een steekpass van Dennis keurig af met een bekeken puntertje.

Kort daarop was het Joep die zich kon onderscheiden met twee uitstekende reddingen. Hierdoor bleef Zundert op voorsprong. Sterker nog, na 26 minuten was het Karim die met een mooie gekruld schot de bal buiten bereik van de doelman binnenschoot. De voorzet kwam van Tim die goed het overzicht behield. Toch was de koek nog niet op. Jesse kapt zich nog een keer goed vrij en zag zijn inzet net langs de verkeerde kant van de paal over de achterlijn rollen. Aan de andere kant miste Unitas’30 vlak voor rust een dot van een kans. Dus het had net zo goed beslist als volledig open kunnen zijn bij rust. Nu mocht Zundert met een toch wel comfortabele voorsprong aan de thee. Maar gespeeld was het zeker nog niet.  En hoewel het een sportieve wedstrijd was vielen er al 6 gele kaarten voor rust.

Na rust probeerde Unitas’30 wat te forceren om terug in de wedstrijd te komen. Zundert werd teruggedrongen en loerde op de omschakelmomenten. De verdediging stond goed, waardoor Unitas’30 niet echt gevaarlijk kon worden. De onvermoeibare Wim speelde hierin wederom een belangrijke rol. Met Nick voor Jaye ging Zundert de laatste fase in. Zundert kon er via Jesse nog een keer gevaarlijk uitkomen, maar hij kon de wedstrijd niet in het slot gooien. Joep voorkwam met een geweldige redding dat de slotfase nog spannend werd. Zeker na een rode kaart voor Unitas’30 was de wedstrijd gespeeld. Zundert kon drie punten toevoegen aan het totaal en klom naar de eerste plaats in het rechterrijtje.

Met de 2-0 zege bleef Zundert ongeslagen in thuiswedstrijden dit seizoen, zowel in de competitie als in de beker. Tevens hield het voor de eerste keer in de competitie de nul. Een clean sheet, die erg goed voelde voor Joep, maar ook een echte teamprestatie te noemen was. Er is hard gewerkt om de drie punten in Zundert te houden. Volgende week uit in Goirle tegen het ongeslagen VOAB. Na 4 gelijke spelen heeft dit team met twee overwinningen het juiste spoor te pakken. Hopelijk kunnen de roodzwarte met dezelfde inzet als tegen Unitas’30 deze opmars een halt toeroepen.