Zundert 1 - Victoria'03 (3 - 1)

zondag 22 mei 2022, 14:30

Zundert stunt tegen koploper

Als erkend “party-pooper” verstoorde Zundert het bijna zekere kampioensfeestje van Victoria’03. Bij winst op Zundert zou de ploeg uit Oudenbosch bijna zeker van de titel zijn. Zover kwam het nog niet, Zundert won verrassend met 3-1. Hier zag het in de eerste helft geen enkel moment naar uit. Dankzij meerdere fantastische reddingen van Thomas bleef Zundert in de wedstrijd.

Met een sterk geïmproviseerde opstelling trok Zundert op karakter de overwinning naar zich toe. We noemen voor de beeldvorming toch even de afwezigen: Cas, Corné, Karim, Mike, Olivier, Owen, Rob, Sebastiaan, Siemen, Steven, Stijn, Tim, Tim, Thomas en Tjeu. Kortom een hele waslijst.

Maar de aanwezigen maakte met strijd en karakter alles goed. Victoria’03 begon sterk aan de wedstrijd. Het nam het initiatief en drong Zundert ver terug. Zundert kwam er slechts sporadisch uit. Het was dan ook logisch dat Victoria’03 op voorsprong kwam. Hier was wel een penalty voor nodig. In een fel duel zag de arbiter een duwfout van Zundert, waarop de bal op de stip gelegd werd. Deze werd feilloos achter Thomas getrapt. 0-1. Victoria’03 leek op rozen te zitten.

Met Thomas is ook gelijk de man van de wedstrijd genoemd. Voor rust behoede hij z’n ploeg meerdere malen voor een grotere achterstand. Met de voet, met zweefduiken en met attent uitkomen bij 1-op-1 duels, het hele keepershandboek werd succesvol afgewerkt. Het is dan ook niet verrassend dat we met Thomas een van de minste gepasseerde doelmannen uit de competitie hebben. Ook werd er nog een doelpunt van Victoria’03 afgekeurd vanwege een onhandige buitenspelsituatie. Zundert kroop dus meerdere keren door het oog van de naald. En kon er zelfs middels Lars en Roy slechts speldenprikjes tegenover zetten.

Na een ruim kwartier moest Menno worden vervangen door Jelle. Met een schandalige tackle probeerde een speler van Victoria’03 Menno nog tijdens de wedstrijd te amputeren. Hij ontving voor de trap tegen het standbeen slechts de gele kaart. Dus nog meer tegenslag voor Zundert. Maar dit zou onverwachts draaien.

Sterker nog, het zat Zundert deze keer zelfs mee. Uit het niets kreeg Zundert na een vermeende handsbal ook een strafschop. Deze werd ondanks allerlei vertragingstechnieken subliem ingeschoten door Fabian, zodat de onterechte, maar wel lekkere 1-1 als ruststand op het bord stond.

In de tweede helft leek Victoria’03 de flair van de aanstaande kampioen kwijt. Het liet het initiatief aan Zundert. Met een ijzersterk centraal duo Bas en Frenk probeerde Zundert meer vooruit te spelen. Dit lukte. Na goed veldspel werd Roy vrij gespeeld. Hij zag wat de supporters ook zagen, de doelman van de tegenpartij maakte een weifelachtige indruk. Met een poging van afstand tegen de lat boven deze keeper dwong hij een rebound af. En dan is daar altijd Lars. Waar iedereen stil stond, was Lars alweer onderweg naar de plaats waar de bal terug het veld in zou komen. Door deze voorsprong was het een koud kunstje de 2-1 binnen te schieten.

Niet veel later was Lars weer belangrijk. Bij een uitbraak over links, behield hij het overzicht en bediende hij Thieu die voor de tweede week op rij op het scoreformulier kwam. 3-1. Met de debuterende Maarten voor Roy en Joey voor Wessel werd de overwinning over de streep getrokken.

Met nog twee wedstrijden voor de boeg blijft Zundert afhankelijk van de resultaten van andere ploegen. Dus alleen winst in Hulst komende week houdt de nacompetitiedroom levend.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen (W: Jelle Roelands), Frenk Zagers, Bas Englebert, Kees Bullens, Roy Jacobs (W: Maarten Arnouts), Wim Kas, Thieu Vergauwen, Lars van Elsacker, Wessel Delcroix (W: Joey Daemen) en Fabian Nelemans.

Wissels: Lars Vermeulen, Joey Daemen, Maarten Arnouts en Jelle Roelands.