Zundert 1 - Wernhout 1 (3 - 0)

zondag 30 augustus 2020, 14:30

Zundert doet plicht tegen Wernhout.

Vooraf waren er drie spannende zaken. Ten eerste hoe zou het gaan met de aanwezigheid van 250 personen op het sportpark? Ten tweede zou het droog blijven? En niet onbelangrijk hoe staat Zundert ervoor na de oefencampagne?

Over het laatste waren de minste zorgen. Maar of dat terecht was, moest nog blijken. Wernhout had een prima voorbereiding achter de rug. Bij Zundert was men tevreden over het spel, maar overwinningen werden er nog niet veel behaald. Dit had ook met de kracht van de tegenstanders te maken. Met het weer en de toeschouwers kwam het goed. En de wedstrijd?

Zundert begon zoals het geoefend had. Met druk naar voor werd Wernhout op eigen helft vastgezet. Dit leverde een vracht aan corners en voorzetten op, maar weinig grote uitgespeelde kansen. Ook kon er een aantal maal van afstand op doel gevuurd worden. Pogingen van Nick, Olivier, Owen en Dennis vlogen over of werden gestopt door de keeper van Wernhout. Het was wachten op de eerste treffer van Zundert, echter de mannen uit Wernhout deden er alles aan die zo lang mogelijk uit te stellen.

Na een half uur nam de druk van Zundert af en kabbelde het duel zich verder voort. Net toen de supporters met het hoofd al bij de rust waren, ontstond de eerste kans voor de gasten. Bij een snelle uitbraak van Wernhout kwam een sliding van een Zunderste verdediger te laat. Ook Thomas leek daarna geklopt. Gelukkig was hij net op tijd om de zwakke inzet voor de lijn te stoppen. Daar kwam Zundert goed weg. Nog voor de rust leek Zundert op voorsprong te komen. De ijverige Nick sprintte zijn tegenstander voorbij en legde de bal goed terug. Tim E. nam de bal aan en schoot helaas tegen een verdediger.

Na rust pakte Zundert de draad weer op. Binnen een kwartier was de wedstrijd gespeeld. Dennis speelde de bal met de sliding de hoek in. Nick nam de bal goed mee en hield overzicht. Hij speelde de bal terug naar de vrijstaande Dennis die van randje zestien de bal bekeken met een boogje over de doelman schoot. 1-0.

Niet veel later werd er vlot over meerdere schijven gecombineerd op links. De voorzet van Tim E. die hier uit voortkwam werd onder druk door een Wernhouts been achter de eigen doelman geschoten. Steven kwam daarna in de ploeg voor Wim. Zundert denderde verder. Tim E. leek de scoorde op te voeren, maar schoot over na weer een puike aanval.

Na twee dubbele wissels, eerst Frenk en Mike voor Cas en Tim E. en later Thomas K. en Rob voor Tim G. en Nick, werd de wedstrijd afgemaakt. Invaller Mike maakte na het betere kap-en-draaiwerk een mooie treffer. Waarna hij enkele minuten later z’n huzarenstukje over leek te doen. De tweede keer kon de keeper een tegendoelpunt voorkomen. Hierdoor bleef 3-0 de eindstand.

Een terechte uitslag, die de verhoudingen op het veld goed weer gaf. Zundert was sterker en had wellicht eerder en vaker moeten scoren. Het elftal laat fris voetbal zien en probeert veel druk naar voor te zetten, hierdoor is het leuk om naar te kijken. Ook gaf het weinig weg. Een paar slordigheden en slechts één grote kans voor Wernhout.

Hiermee nestelt Zundert zich aan kop van de bekerpoule. De eerste tegenstander is Achtmaal dat met 3-1 verloor van GESTA.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Owen Maas, Cas van Oijen [W: Frenk Zagers], Roy Jacobs, Wim Kas (W: Steven Braspenning], Tim Goethals [W: Thomas Kerstens], Dennis Verheijen, Olivier van Hassel, Nick Goossens [W: Rob Gommers], Wessel Delcroix en Tim Englebert [W: Mike Daemen].

Wissels: Lars Vermeulen, Frenk Zagers, Rob Gommers, Mike Daemen, Thomas Kerstens en Steven Braspenning.

What do you want to do ?
New mailCopy