Zundert 1 - Zeelandia Middelburg 1 (2 - 3)

zondag 19 mei 2019, 14:30

Strijdend Zundert laat kansen op punt onbenut.

In de thuiswedstrijd tegen Zeelandia Middelburg is Zundert er niet in geslaagd een voorschot te nemen op direct behoud van het tweedeklasserschap. Zeelandia was de betere ploeg en toonde zich sterker in het benutten van de kansen. 2-3.

De slogans “je bent zo sterk als de breedte van je selectie” en “je zit in de hoek waar de klappen vallen” gaan helemaal op voor Zundert. Naast de gebruikelijke blessures, waren het nu ook twee schorsingen die er toe leiden dat er weer moest worden geimproviseerd om een waardig team op te stellen. Ondanks de mutaties begon Zundert goed aan de wedstrijd en kwam het al snel op voorsprong. Olivier mocht in de 5e minuut wat tegenstanders passeren en zijn schot van buiten de zestien viel onhoudbaar binnen. Even later werd een keurige combinatie op de mat gelegd. De inzet van Mike belandde tegen de keeper. En als het dan niet meezit.... een ongelukkig moment bracht Zeelandia weer terug in de wedstrijd. Bij het uitverdedigen werd de bal op de hak van een medespeler geschoten. Een scrimmage volgde en knullig rolde de bal over de doellijn. 1-1. Het Zundertse spel werd rommelig, automatismen ontbraken en Zeelandia ging steeds meer het spel bepalen.

Kort na rust viel Zeeuwse mannelijkheid versus onervaren jeugdigheid in het voordeel van Zeelandia uit. Eerst kwam Zundert goed weg toen een inzet via onderkant lat het veld in stuitte. Een mislukte sliding gaf even later de Zeeuwse buitenspeler alle gelegenheid een scherpe voorzet af te leveren. Voor het Zundert-doel werd hopeloos gedekt en kon de 1-2 achter Thomas worden gekopt. Kort daarop viel ook de derde tegentreffer. De Zundertse verdediging reageerde niet alert toen een verre ingooi mocht worden doorgekopt. Een tweede kopstoot zorgde voor de 1-3. Zundert was daarna niet meer bij machte om de wedstrijd naar zich toe te trekken. De roodzwarten beperkte zich tot verdedigen en hoopte op bevliegingen van Jesse, de ijverige Tim en de strijdende Mike. Kansen kwamen er. Jesse kwam tot tweemaal vrij voor de keeper. Bij zijn eerste vrije doortocht schoot hij te wild over. Bij de tweede mogelijkheid werd de keeper gepasseerd, maar werd de inzet door een verdediger van de lijn gehaald. Tien minuten voor tijd viel toch de aansluitingstreffer. Een ingooi van Fabian, een actie van Jesse tot de achterlijn besloten met een voorzet werd door Olivier koel binnengeschoten. Twee minuten later de kans op 3-3, maar Lars schoot over. Zundert knoktw in het restant voor een punt, maar bleef met lege handen.

Volgende week een allesbeslissende match tegen Madese Boys, dat moet winnen voor een play-offticket. Met eveneens de wedstrijd WSC - Hoeven op het programma moet Zundert vol aan de bak voor het behoud van het tweedeklasserschap.