Zundert 2 - Dosko 2 (3 - 1)

zondag 17 oktober 2021, 12:00

Het wee en wel van Zundert 2. Sinds de mannen van Etienne verslagen zijn gaan schrijven, lijken zo nog meer gemotiveerd. Gemotiveerd in ieder geval om het verslag te halen. Lees hieronder welke speler het verslag gehaald hebben.

Wedstrijdverslag Zundert 2 - Dosko 2

Na winst in Hoeven was er een erg belangrijke wedstrijd op het programma. De kraker tegen Dosko die net als Zundert beide wedstrijden heeft gewonnen. Voordat de wedstrijd begon is er eerst een teamfoto gemaakt, waarbij Rob de volgende keer in de camera mag kijken. Ook mocht Rob nog dobbelen waar hij de eerstvolgende keer mag trakteren op lekker worstenbrood. Diezelfde dobbelsteen staat ook op de teamfoto van Zundert.

De volgende basiself mochten het gaan doen: Joep Jacobs, Jelle Roelands, Kees Bullens, Sebastiaan van Hassel, Menno Schrauwen, Cas van Oijen (W: Rick Gommers), Karim Vriends, Joey Schijfs (W: Nick Goossens), Rob Gommers, Lars van Elsacker en Jacco de Bil (W: Sjoerd Vreugde).

Wissels: Rick Gommers, Sjoerd Vreugde en Nick Goossens.

Vlagger: de altijd foutloze Stefan

In de Eerste helft ging het meteen gelijk op. Zundert wel met meer balbezit, maar kansjes over en weer. Toch was het binnen 5 minuten al raak, echter wel in het net van Zundert. Een hoge voorzet van de rechtsback belande over Joep (die 4 meter lang is waardoor het echt een hele hoge bal moest zijn) bij de spits van Dosko die hem binnen kopte, 0-1 Dosko.

Wedstrijd was nog lang niet voorbij en Zundert ging meteen weer op zoek naar de gelijkmaker. Vanaf de 20e minuut was Zundert stukken beter en begon beter in de wedstrijd te komen. Na een grote kans van Lars die er niet in ging kwamen we steeds dichterbij. Het lag met name vaak aan de eindpass waardoor we het niet af konden maken. Goat Kees vond het nog steeds maar niks dat de spits van Dosko zo snel een doelpunt had gemaakt. Dit resulteerde in een regelrechte eliminatie waardoor de spits geblesseerd het veld moest verlaten. Niet veel later kreeg de goat een panna van Rolf Mühren, deze is nagenoeg niet geëlimineerd door Kees en kon gewoon verder. De scheids floot voor rust waardoor Zundert nog 45 minuten had om terug te komen.

Vervolgens uit de rust begon Zundert weer goed. Rick kwam er in de tweede helft voor Cas in. Eindelijk mocht het in de 58e minuut zo zijn. Karim zet goed druk aan de kant van Dosko waardoor de bal werd gewonnen. Hierna gaf Karim de bal aan Rob die hem links in de hoek binnen schoot, 1-1. Verder bleef het over en weer aan waar niemand het net kon vinden. Toen kwam een circusachtige actie van Karim. Karim had afgelopen vrijdag iets te veel naar Feyenoord gekeken en zag Senesi een omhaal doen. Karim probeerde het na te doen wat resulteerde tot rugpijn. Diezelfde circusartiest had ook een meningsverschil met Donny Lang. Donny Lang daagde Karim uit en riep “daggoe” wat straattaal is voor hondje.. Karim kon er uiteindelijk wel om lachen.

Na dit voorval werd het nog even spannend aan de kant van Zundert. Een hoge meteoriet vloog rond het 16 meter gebied van Zundert. Joep (had aangegeven om ook in het verslag vermeld te worden) riep naar Basje dat hij de bal rustig aan kon nemen. Basje was denk ik afgeleid door een vogel waardoor hij niets meer hoorde. Vervolgens kopte hij de bal langs Joep richting de goal van Zundert, Joep kon op tijd redding brengen. (Misschien wilde Basje ook graag op het scoringsformuliertje, dit is nog niet bevestigd).

Na dit incident deed Etienne een Louis van Gaaltje. Hij had nog 2 wissels over, Sjoerd en Nick die samen in totaal 25 minuten op het veld hebben gestaan. Sjoerd gaf een op maat gegeven voorzet pan klaar voor Nick die hem er zo in kon tikken.

De verlossende 2-1 viel hierdoor in de 88e minuut! Niet veel later gaf Sjoerd een steekpass op Rob die nog enkele meters moest maken en in een 1-op-1 situatie de bal rustig binnen schoof, 3-1.

De scheids floot niet veel later af en werd deze erg belangrijke wedstrijd gewonnen door Zundert! Met 3 wedstrijd en 9 punten is Zundert wederom foutloos wat een goed uitgangspunt is voor het vervolg van het seizoen. Volgende wedstrijd is een andere topper, Zundert mag op bezoek bij Sc Kruisland. Echter zit er een vrij weekend tussen waardoor de wedstrijd de 31e plaats gaat vinden. Tot dan!