Zundert 2 - DOSKO 2 (2 - 0)

zondag 11 december 2022, 11:30

Deze week iets later de bijdrage van “het wel en wee van Zundert 2”. Maar alle begrip hiervoor na de belangrijke zege en het gezellige kantinefeestje.

Alweer de laatste competitie wedstrijd voor de winterstop staat voor de deur. Het is erop of eronder voor Zundert 2, om een plek veilig te stellen bij de bovenste vier uit de ranglijst. Maar om dit doel te behalen moest er met twee doelpunten verschil gewonnen worden van Dosko 2, dit zal dus geen makkelijke opgave worden.

De opstelling is als volgt:

Lars Vermeulen, Stan Hombergen, Daan Bastiaenen, Kees Bullens, Ebbe van de Wouw, Jelle Roelands, Steven Braspenning, Joey Schijfs, Jacco de Bil, Rabin Hassan, Joey Daemen

Wissels; Tieme Verschuuren, Merijn Jaspers, Stef van Dongen, Sem van Elsacker, Sieb van Hassel.

Het eerste fluit signaal heeft geklonken en de bal rolt. Al vrij snel kwam de eerste grote kans van de wedstrijd, Dosko met een schot die net naast gekeken werd door Lars. Vanaf dit moment was Zundert wakker en begon combinaties te maken. Een goed samenspel zorgde voor een aantal grote kansen maar dit mocht helaas niet baten. Vervolgens kwam Zundert weer met een uitbraak die zorgde voor gevaar. Dit keer met Stan die over de zijkant kwam en Rabin voor de goal zag staan. Die hem binnenschiet. Goal! Zundert leidt met 1-0 de wedstrijd. Ook na de goal zijn de kansen voor Zundert, een corner die bij Daan plotseling voor zijn voeten valt. Wil er dan helaas ook net niet ingaan.

Met een verdiende 1-0 tussenstand gaat Zundert de rust in. Een wissel aan de kant van Zundert Stef komt erin voor Jacco.                                                            En zo begonnen we weer aan de tweede helft.

Zundert kwam Sterk de kleedkamer uit, het was veel meer aan de bal en opzoek naar haar tweede en verlossende doelpunt. Deze viel daarom ook uit een hoge bal waarop Steven goed doorloopt op de verdediger. Waardoor hij vervolgens 1 op 1 komt te staan. Steven bewaart goed overzicht en ziet Joey vrij staan die hem binnen schiet. 2-0! Om deze voorsprong vast te houden werd Sem er ingebracht, voor de inmiddels al moe gestreden Rabin.

Dosko moest nog scoren om Zundert niet aan zich voorbij te laten gaan in de ranglijst. Daarom werd de linksback, (die ooit bij de KNVB gespeeld had) rechtsbuiten gezet om gevaar te creëren, iets wat op papier heel gevaarlijk klinkt maar gelukkig niet zo bleek te zijn. In de slotfase van de wedstrijd raakte de wedstrijd op slot, en gebeurde op een aantal kansen over en weer na niet veel meer.

De scheids blies op zijn fluit en de wedstrijd was afgelopen. Zundert 2 wint met 2-0 en pakt hiermee een tweede plek in de ranglijst. Wat inhoud dat we na de winterstop voor promotie mogen spelen. Een goed resultaat en een mooie afsluiting van de eerste seizoenshelft!