Zundert 2 - DOSKO 2 (2 - 0)

zondag 29 januari 2023, 12:00

Zundert 2 – DOSKO 2       (1-0) 2-0

Opstelling: Sam Naalden – Stan Hombergen, Kees Bullens, Bas Englebert, Ebbe van de Wouw – Jelle Roelands, Owen Maas, Joey Schijfs – Jacco de Bil, Rabin Hassan, Joey Daemen.

Wisselspelers: Cas van Oijen, Sem van Elsacker, Mikai Matthijssen.

Exact 7 weken na de wedstrijd tegen DOSKO 2, waarin we onze 2e plek en, belangrijker, ons plekje in de promotiepoule veilig stelden, mogen we weer aantreden voor de eerste wedstrijd in de promotiepoule, tegen, jawel, DOSKO 2, koploper met één gespeelde en gewonnen wedstrijd (als enige). Een DOSKO 2 met voor de helft andere spelers dan vorige keer en 3 keer zoveel wissels.

De voorbereiding van Zundert 2 is, door externe factoren, helaas niet optimaal. Zo had keeper Lars zaterdagavond moeite om het te snijden blok kaas van zijn hand te onderscheiden, had wissel Maarten te veel last van een op zaterdag opgelopen blessure en zorgde het griepvirus bij Rick voor een onvrijwillige dag thuis in plaats van op het sportpark.

Trainer Etienne heeft dit met veel belwerk nog zo goed mogelijk opgelost door Zundert 5 keeper Sam Naalden bereid te vinden om anderhalve wedstrijd te keepen op zondag, waarvan een hele wedstrijd bij ons. Ook Mikai is als derde wissel nog aangesloten, wat in zo’n intensieve wedstrijd als tegen DOSKO meer dan welkom is. Beiden nogmaals bedankt!

Met eindelijk weer eens een goede warming-up in de benen, komt Zundert sterk uit de startblokken. Er wordt goed met het hele team druk gezet op de verdediging en het middenveld van DOSKO, wat resulteert in enkele goede kansen. Één van die kansen resulteert in een hoekschop. Jelle gaf voor de wedstrijd desgevraagd aan niet als de dames van Zundert te gaan juichen bij een doelpunt, omdat de kans groter was dat het een eigen doelpunt zou worden, aangezien dat zijn laatste goal was. DOSKO moet dat ook gehoord hebben, want er liep 4 man met Rabin en Kees mee, zodat Jelle met geen enkele DOSKO-speler ook maar enigszins in de buurt een perfecte corner van Jacco mooi kon binnenknikken.

Het wedstrijdbeeld met Zundert als bovenliggende partij kantelde langzaamaan, tot een periode tussen minuut 20 en 40, waarin DOSKO een licht overwicht leek te hebben, wat overigens nauwelijks in kansen werd omgezet. Zundert bleef de (enkele) grotere kansen houden. Tegen die 40e minuut volgde nog het meest hachelijke moment voor de goal van Sam, die daar perfect ingreep. De verder uitstekend leidende scheidsrechter zag in die reglementaire actie van Sam echter een overtreding, met een gele kaart voor Sam als gevolg. De vrije trap was vervolgens minder hachelijk en werd in de muur geschoten. Net voor rust krijgt Zundert nog via enkele snelle aanvallen wat kansen, die helaas niet goed genoeg uitgespeeld worden om tot een doelpunt te komen.

Na rust lijkt DOSKO fel uit te kleedkamer te komen, maar begint Zundert 2 aan één van zijn beste wedstrijdhelften van het seizoen. Nadat Zundert goed onder de druk van DOSKO uit voetbalt, maakt Jacco ‘de Akka’ een van zijn acties die niet altijd lukken. Dit keer lukt het wel en wordt de rechtsback naar De Krochten gestuurd. Het vervolg van die mooie actie is ook perfect: met een schitterende voorzet op de altijd scherp staande Rabin, die uitstekend binnenkopt, is de 2-0, op een heel lekker moment, een feit. Daarna voetbalt Zundert het professioneel en gedisciplineerd uit, met een goed keepende Sam, een verdediging als een huis, een heel hard werkend en goed gepositioneerd middenveld, een goed drukkende zettende aanval en drie wisselspelers die niet onder doen voor de rest van het elftal en ervoor zorgen dat er een even sterk collectief blijft staan. Het enige wat Zundert zich kan verwijten is dat het niet eerder de wedstrijd helemaal in het slot gooit met de 3-0, maar uiteindelijk blijft Zundert vrij probleemloos zonder tegendoelpunten.

Noemenswaardig is verder nog dat de mascotte van Zundert 2, de dobbelsteen, ook eindelijk weer eens in actie mocht komen. De dobbelsteen was Rabin met zijn gele kaart voor praten genadig en bevestigde wat wij al wisten: dat Rabin moest rijden bij (een) uitwedstrijd(en).

Al met al een mooie start van de promotiepoule. Als we deze inzet, concentratie en dit collectief kunnen doorzetten gaan we ongetwijfeld meedoen voor het kampioenschap en die en(ig)e promotieplek!