Zundert 2 - DSE 2 (4 - 1)

zondag 20 november 2022, 12:00

Vorige week hebben we geen verslag gezien van Zundert 2. De teleurstelling over het gelijke spel was kennelijk te groot. Deze week keurig op tijd een uitbundig verslag van een belangrijke overwinning. Want voor de winterstop moet Zundert 2 bij de eerste 4 staan om na de break voor promotie te mogen spelen. Voorlopig staat het tweede, derde. Snapt u het nog?

Op een regenachtige en koude zondag mag Zundert aantreden tegen de nummer 2 van de competitie: De Sportvriend Etten-Leur 2. Een belangrijk duel, want met een winst blijft er zicht op de promotieplaatsen 1-4. Bij verlies wordt dit een heel lastig verhaal.

Het inmiddels bekende verhaal: veel blessures bij de selectie, dus is er versterking binnen gehengeld vanuit de jo19, het 3e en het 5e.

De opstelling is als volgt:

(ik wil seks met) Sam Naalden;

Ebbe(lauw), Mathijs (goofie), Wutru Lion, Stan ‘de man van glas’ Hombergen;

Jelliano, Tiefke en Joris/Doris;

Nipke Daemen, d’n Delc en Stef veeeeeen Dongen.

Nick Schrauwen mag samen met zijn jeugdspelers Merijn, Tieme, Jesse en Thijs op het bankie plaats nemen.

Zundert begint goed met veel druk op de helft van DSE. Dit leidt gelijk tot de 1e kans voor Zundert na goed samenspel tussen Dorus en Wessel komt de bal bij Stan die hard uithaalt, maar de rebound gaat er via Stef en de keeper/verdediger van DSE helaas niet in.

Verder komt DSE er een aantal keer uit via de lange bal op de lange spits die vasthoudt en/of verlengt op zijn medespelers. Ook rond de 30e minuut; Zundert probeert de bal te verleggen van rechts naar links rond de zestien, waarbij een breedtepass wordt onderschept door DSE. Zij beginnen aan een razendsnelle counter die door de heer Put op knappe wijze in de zijkant van het netje gelegd wordt. Onhoudbaar voor Sam; 0-1

Hierna komt Zundert nog tot een schot van Delc op de paal, waarna Jelle de rebound aanneemt met de hand en deze op een of andere manier binnen werkt; doelpunt afgekeurd.

Na de rust kon Wouter niet verder en werd Stan uit voorzorg gewisseld Zij werden vervangen door Merijn en Jesse. Deze wissels pakte goed uit, want Merijn bracht wat extra power op het middenveld met zijn loopvermogen in de diepte. Zundert pakte het overwicht en dit resulteerde al snel in de gelijkmaker. DSE probeerde Jelle onder druk te zetten, maar hij speelde zijn man voorbij en stuurde Joey de diepte in. Joey sneed keurig naar binnen en maakte koeltjes de 1-1. Joey kreeg het op zijn heupen en werd weer de diepte ingestuurd door Jelle. Dit keer was hij niet zelfzuchtig en legde af op d’n Delc, die (volgens Rob Gommers) zijn zoveelste inpissertje van het jaar maakte; 2-1 in de 65e minuut.

DSE was hierna rijp voor de slachtbank en Wessel nam in de 68e minuut een corner. Deze kwam op het hoofd van Jelle terecht die hem richting de lange hoek kopte. Hier kwam Joey attent ingelopen en hij werkte de bal binnen; 3-1. Vervolgens hield Zundert goed de druk op de Sportvrienden en Joey werd neergehaald op de rand van de 16 in de 71e minuut. De keeper was geen metselaar en zette zijn muur in het midden en zichzelf erachter. Aangezien Delc wel houdt van makkelijke goaltjes, schoot hij de bal maar in de lange hoek: 4-1.

Hierna kreeg Delc zoveel zelfvertrouwen dat hij weer dacht dat hij de oude lichtvoetige rechtsbuiten was die hij in de JO17 was. Hij wilde de tegenstander en akka panna geven en daarna deed hij nog wat sierlijke bewegingen waarmee hij zelfs 3 man voorbij kwam. Helaas leverde dit niets op maar zo zien we Wessel natuurlijk liever dan de 1e helft vorige week, waar hij helaas de 1e helft niet speelde (voor ons gevoel). Het moet haast wel liggen aan die nieuwe schoentjes van hem, waarmee hij duidelijk zijn tegenstanders verblindde.

In de 83e minuut kwam Nick er nog in met zijn welpjes Tieme en Thijs. Zij zorgden allemaal voor een goede (verdedigende) invalbeurt en zo bleef de 4-1 op het scorebord. Leuke en sportieve wedstrijd van beide kanten, maar dat kan ook niet anders met zo’n clubnaam. Dankzij deze overwinning klimt Zundert naar de 3e plaats in de stand.

Nog 3 finales (die allemaal even belangrijk zijn) om in de top 4 te blijven. Dit zal lastig genoeg worden aangezien de nummer 3 t/m 7 allemaal op 13 punten staan en de nummer 1 en 2 op respectievelijk 17 en 15 punten. Alles is nog mogelijk, maar alle wedstrijden moeten volle bak ingegaan worden. Beginnend met volgende week zondag thuis tegen Victoria 2, 12:00 Sportpark de Wildert.