Zundert 2 - Hoeven 2 (2 - 0)

zondag 27 maart 2022, 12:00

Het wel en wee van Zundert 2. Gisteren een bijdrage in de nieuwe tenues met Quick Step op de borst. Vandaag het verslag van afgelopen zondag, maar ook weer een wedstrijd. Dus kom gerust kijken, aftrap thuis om 20.00 uur tegen Terheijden 2.

Zondag 27 maart:  Zundert 2 - Hoeven 2 (1-0) 2-0

De aankomst op sportpark de Wildert was nog fris en kil, desalniettemin beloofde de weersverwachtingen een mooie zomerse zondagmiddag. Dit bleek uiteindelijk ook zo te zijn, 17 graden en veel zonneschijn motiveerde de spelers nóg meer om de wedstrijd met winst af te sluiten. Een koude rakker in de hand op het terras aan de oever van de Aa of Weerijs was voor velen een goed vooruitzicht.

De basis was als volgt: Joep Jacobs, Jelle Roelands, Kees Bullens, Mathijs Hense, Sebastiaan van Hassel (W: Stef van Dongen), Lars van Elsacker, Thieu Vergauwen (W: Jelle Snepvangers), Joey Schijfs (W: Quinten Aarts), Joey Daemen, Rob Gommers (W: Yannick Sonnemans), Sjoerd Vreugde.

Hoeven 2 is een team dat onderaan de ranglijst bungelt, maar mocht niet onderschat worden. De taaie tegenstander hebben we namelijk eerder in het seizoen al eens ontmoet. Tijdens deze 2e wedstrijd van het seizoen was Hoeven een sterk, maar vooral vervelend team om tegen te voetballen, vooral veel gezeur en gezanik…

De eerste minuten waren voor Zundert. Echt goed voetbal kun je het niet noemen maar dit lag voornamelijk aan het veld. Kleine kansen en aanvallende dreiging rondom de zestien meter van Hoeven ontstonden gestadig, echter bleven de grote kansen uit. Na zo’n 20 minuten schiet de aanvaller van Hoeven enkele meters naast de goal en óók over de reling daarachter. Joep moest de bal gaan ophalen en sprong over de omheining, geen probleem, alhoewel, op de terugweg ging de 2e sprong finaal fout. Een slippertje op de gladde stenen veroorzaakte een duikeling over de boarding.

Enfin geen verwondingen dus de wedstrijd werd voortgezet. Uiteindelijk in minuut 33, na meerdere

achtereenvolgende corners viel de bal voor de voeten van Joey Schijfs. Hij ‘trok’ de bal terug op Rob wie de bal keurig tegen de touwen schoot. 1-0!! Met een 1-0 voorsprong de rust in voelde erg lekker, maar gaf nog geen zekerheid op winst. In de kleedkamer werd onderling besproken wat er beter kon en moest. Proberen te blijven voetballen ondanks het slechte veld en hard werken waren de hoofdpunten waarop Zundert 2 moest voortborduren.

Gedurende de gehele 2e helft was de thuisploeg de bovenliggende partij. Na meerdere dreigementen vanuit de flanken zonder resultaat scoorde Kees uiteindelijk de verlossende 2-0. Kees kwam in de 67e minuut tot scoren nadat de keeper en rechtsback van Hoeven communicatief gezien een enorme fout maakte. Kees schoot van zo'n 10 meter afstand op goal waarop de keeper van  Hoeven naar zijn defensie coachte “JIJ!”. De rechtsback van zijn achterhoede gehoorzaamde echter niet en liet de bal het doel in rollen. Cadeautje voor Kees ná zijn harde werk en eerdere tevergeefse volley die naast het doel belandde. In de 78e minuut kwam Hoeven nog met een schot die werd gekeerd door Joep, wie eerder deze dag een identiteits switch maakte van ‘Kermit de kikker’ naar de ‘Grijze muis’. De showduik redding was ook het enige wat de keeper van Zundert deze wedstrijd qua reddingen heeft moeten verrichten. Complimenten aan de ijzersterke vier mans defensie!

Hoeven 2 heeft vrijwel heel de wedstrijd niks te zeggen gehad. Hun, volgens mij, gehavende team was zwakker dan tijdens onze eerste ontmoeting eerder dit jaar. Zundert heeft nauwelijks moeite gehad gedurende de hele wedstrijd en daardoor de overwinning zakelijk binnen gehengeld.

Desondanks 2 mindere wedstrijden van Zundert 2 is het kampioenschap nog zeker niet uit zicht. Na puntenverlies van Kruisland doen we nog volop mee in de top en staat ons dinsdag tegen Terheijden een belangrijke wedstrijd te wachten. Op naar Dinsdag!

Ps. Jelle volgende keer weer wat korter dekken s.v.p.