Zundert 2 - Hontenisse 2 (1 - 0)

zondag 16 oktober 2022, 12:00

Daar was ie dan! De tweede overwinning voor Zundert 2. Het was even wachten, maar daarom smaakte hij ook zo lekker. Evenals de avond ervoor trouwens!

Wedstrijdverslag Zundert 2-Hontenisse 2 (1-0)

Op zondag 16 oktober speelde Zundert haar vierde competitiewedstrijd. Deze keer moesten wij niet naar Zeeland toe, maar kwamen de Zeeuwen naar ons toe.

Met de volgende 11 begonnen we aan de wedstrijd:

Lars Vermeulen, Jelle Roelands, Kees Bullens, Mathijs Hense, Ebbe van de Wouw, Wouter Leeuw (W: Joey Schijfs), Rick Gommers (W:Mikai Matthijssen), Karim Vriends, Joey Daemen (W: Sem van Elsacker), Wessel Delcroix en Nick Goossens (W: Harold Kerstens).

Wissels: Joey Schijfs, Harold Kerstens, Sem van Elsacker en Mikai Matthijssen.

In de warming-up was het bij Zundert nog niet goed genoeg. Dit had er misschien mee te maken dat het Oktoberfest van gisteren nog in de benen zat bij sommige. Toen de scheids floot voor de aftrap was Zundert wel scherp en ging zo opzoek naar de 3 punten. In het begin was het even aftasten omdat Hontenisse 4-4-2 speelde. Dit had Zundert gelukkig op tijd door en paste zich zonder bal aan op de tegenstander. De eerste kansjes waren voor Hontenisse. Het was nog wat rommelig aan de kant van Zundert en we konden de bal niet goed vasthouden. Toen we een tijdje bezig waren kregen wij ook onze eerste kansen zo werden we steeds dreigender. Zonder hele grote kansen gaan we rusten.

In de tweede helft begon Zundert beter en creëerde gelijk kansen. En er werden ook wat grote kansen gemist. In de 58e minuut wisselde Zundert voor de eerste keer: Joey S voor Wouter. Zundert bleef aandringen op een treffer en vroeg of laat zou deze toch moeten vallen zou je denken. Het duurde echter nog even tot we tot scoren kwamen en daarom werd er in de 70e minuut nog meer gewisseld: Mikai voor Rick en Sem voor Joey D. In de 74e minuut valt de goal dan eindelijk. Nick geeft een voorzet op Wessel die vrij voor de goal stond en de bal met overtuiging in het doel schiet. 1-0! Ook na deze goal bleef Zundert aanvallen en vooral in de omschakeling zorgde we voor gevaarlijke momenten hier werd helaas niet uit gescoord. In de slotfase had Lars nog een belangrijke redding door zich te strekken en de bal tegen de paal te tikken. Toen kwam Zundert nog met een laatste wissel: Harold voor Nick. In de laatste minuten van de wedstrijd speelde Hontenisse de lange bal maar deze werd goed weggewerkt door Zundert en zorgde voor weinig dreiging, zo hield Zundert het net schoon en bleven de 3 punten in Zundert.

Zundert weet weer te winnen en heeft de weg terug naar boven gevonden. Volgende week zijn we vrij en de week erop spelen we om 14:30 uit bij Gastel. Hopelijk kunnen we dan weer 3 punten bij schrijven